Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
rdfs:seeAlso
| |
Description
| - Autor se v této práci snaží porozumět tomu, jak studenti/ky prvního a posledního (osmého) ročníku gymnázia v Plzeňském kraji, kterým bylo přibližně 12 a 19 let, vnímají gender v souvislosti s volnočasovými aktivitami a zájmy. Volnočasové aktivity a zájmy jsou významnou součástí našeho života a jsou spojeny se všemi jeho oblastmi. Z toho důvodu je možné předpokládat, že genderové stereotypy se objeví i zde. Cílem práce je porozumět tomu, jak jsou v této oblasti genderové stereotypy produkovány a reprodukovány. Ve výzkumu byly použity smíšený metody sběru a analýzy dat. Mezi hlavní zjištění patří zaprvé, že pro participanty výzkumu volný čas a zájmy nejsou shodné kategorie. Zadruhé, že v oblasti zájmů dochází k produkci a reprodukci genderových stereotypů. Nicméně účastníci toto zjištění nikdy explicitně nevyjadřují v rozhovorech a k produkci a reprodukci tak dochází spíše skrytě. Pozitivním zjištěním je, že skrze osobní zkušenost s genderově netypickým zájmem může docházet k dekonstrukci stereotypů. Tato zkušenost je následně sdílena v dalších interakcích a může pomáhat nastolovat pozitivní změnu vnímání.
- Autor se v této práci snaží porozumět tomu, jak studenti/ky prvního a posledního (osmého) ročníku gymnázia v Plzeňském kraji, kterým bylo přibližně 12 a 19 let, vnímají gender v souvislosti s volnočasovými aktivitami a zájmy. Volnočasové aktivity a zájmy jsou významnou součástí našeho života a jsou spojeny se všemi jeho oblastmi. Z toho důvodu je možné předpokládat, že genderové stereotypy se objeví i zde. Cílem práce je porozumět tomu, jak jsou v této oblasti genderové stereotypy produkovány a reprodukovány. Ve výzkumu byly použity smíšený metody sběru a analýzy dat. Mezi hlavní zjištění patří zaprvé, že pro participanty výzkumu volný čas a zájmy nejsou shodné kategorie. Zadruhé, že v oblasti zájmů dochází k produkci a reprodukci genderových stereotypů. Nicméně účastníci toto zjištění nikdy explicitně nevyjadřují v rozhovorech a k produkci a reprodukci tak dochází spíše skrytě. Pozitivním zjištěním je, že skrze osobní zkušenost s genderově netypickým zájmem může docházet k dekonstrukci stereotypů. Tato zkušenost je následně sdílena v dalších interakcích a může pomáhat nastolovat pozitivní změnu vnímání. (cs)
- In my thesis I would like to explain how students of first grade (12 years old) and last (eighth) grade (19 years old) at one grammar school in Pilsen region understand their gender in connection with free time activities and interests. Free time activities and interests are important part of human life. It is connected with all components of our life. It means we can suppose that gender stereotypes will exist in area of interests and free time activities too. The aim of this work was to understand and explain how gender stereotypes are produced and repeated. I decided for mixed methods research design. First of my results is that for participants free time and interests are not the same thing. Second of main results is that in area of interests and hobbies are produced and repeated gender stereotypes. However the participants have never said it in the interview. The positive result of this research is how gender stereotypes could be deconstructed. It is possible thanks to personal experience with untypical interest according to gender. This experience was shared through interactions with others and it brought positive changes of opinions. (en)
|
Title
| - Dívkou a chlapcem ve volném čase: Vnímaní genderu v rámci zájmových aktivit
- Dívkou a chlapcem ve volném čase: Vnímaní genderu v rámci zájmových aktivit (cs)
- Being girl and boy in their free time: Perception of gender in the interest activities (en)
|
skos:prefLabel
| - Dívkou a chlapcem ve volném čase: Vnímaní genderu v rámci zájmových aktivit
- Dívkou a chlapcem ve volném čase: Vnímaní genderu v rámci zájmových aktivit (cs)
- Being girl and boy in their free time: Perception of gender in the interest activities (en)
|
skos:notation
| - RIV/61989592:15210/14:33152604!RIV15-MSM-15210___
|
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/61989592:15210/14:33152604
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - gender, stereotypes, free time, interests, free time activities, male students, female students, grammar school (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...odStatuVydavatele
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| |
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...v/svazekPeriodika
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| |
issn
| |
number of pages
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |