About: Cooperation of pedagogical assistant during integration of a child with behavioural disturbances in a normal class     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
rdfs:seeAlso
Description
  • Článek popisuje vliv spolupráce asistenta pedagoga (AP) u dítěte integrovaného pro poruchy chování v běžné třídě. Pro sběr dat byla použita polostrukturovaná interview a fokusní skupiny. Data byla získána od zodpovědného pracovníka KÚ Olomouckého kraje, od pracovníků PPP Bruntál a PPP Olomouckého kraje a od tzv. %22rodin%22, které tvořili vždy rodiče integrovaného dítěte, dítě integrované pro poruchu chování, třídní učitel (TU) a AP. Pro výběr výzkumného vzorku byl použit prostý záměrný výběr. Za silné stránky přidělování AP lze považovat například zlepšení prospěchu, chování či pozice integrovaných dětí v třídním kolektivu. Za slabé či rizikové faktory můžeme považovat například nejednotnost způsobu přidělování AP v různých krajích ČR, nezapojování TU do procesu výběru AP, vyučování dítěte asistentem mimo třídní kolektiv, souběh úvazků u poloviny AP a nejednotné nároky na dítě ze strany rodičů a TU. Na základě většího počtu interview a fokusních skupin, ale i na základě triangulace dat, se podařilo vytvořit velmi komplexní pohled na danou problematiku
  • Článek popisuje vliv spolupráce asistenta pedagoga (AP) u dítěte integrovaného pro poruchy chování v běžné třídě. Pro sběr dat byla použita polostrukturovaná interview a fokusní skupiny. Data byla získána od zodpovědného pracovníka KÚ Olomouckého kraje, od pracovníků PPP Bruntál a PPP Olomouckého kraje a od tzv. %22rodin%22, které tvořili vždy rodiče integrovaného dítěte, dítě integrované pro poruchu chování, třídní učitel (TU) a AP. Pro výběr výzkumného vzorku byl použit prostý záměrný výběr. Za silné stránky přidělování AP lze považovat například zlepšení prospěchu, chování či pozice integrovaných dětí v třídním kolektivu. Za slabé či rizikové faktory můžeme považovat například nejednotnost způsobu přidělování AP v různých krajích ČR, nezapojování TU do procesu výběru AP, vyučování dítěte asistentem mimo třídní kolektiv, souběh úvazků u poloviny AP a nejednotné nároky na dítě ze strany rodičů a TU. Na základě většího počtu interview a fokusních skupin, ale i na základě triangulace dat, se podařilo vytvořit velmi komplexní pohled na danou problematiku (cs)
  • This article looks into the problem which is really topical nowadays. There are more and more requests for the assignments of pedagogical assistants to children with behavioural disturbances in a normal class. Nevertheless there is no provement that this assignment of pedagogical assistant is really effective and if the given wherewithal suits the purpose. The article describes the influence of pedagogical assistant's cooperation upon a child integrated because of his behavioural disturbances in a normal class. For data acquisition the semistructured interviews and focused groups were used. Those data were obtained from responsible employee from county council Olomouc region, from Pedagogical - psychological counselling employees Bruntál and from Pedagogical - psychological counselling employees from Olomouc and also from so-called %22families%22 made out of intergrated child's parents, integrated child because of his behavioural disturbances, class master and pedagogical assistant. For a selection of research sample the simple intended selection was used. As good things of pedagogical assistant allotment can be considered for example improving of child's school evaluations, behaviour or the possition of intergrated child in the class. There is also a problem of the raising the teaching effectiveness in the whole class, active support of pedagogical assistents from the school director's side as well as great relationships between pedagogical assistents and class children. As weaker sides of this we can consider the disunity of the way of pedagogical assistant allotment in different regions in the Czech Republic, the not participating of class master in the process of choosing pedagogical assistant, the pedagogical assistant 's child teaching out of the class, poly-duties by a plenty of pedagogical assistant and the different demands from the parent's and class master's side. (en)
Title
  • Cooperation of pedagogical assistant during integration of a child with behavioural disturbances in a normal class (en)
  • Spolupráce asistenta pedagoga při integraci dítěte s poruchou chování v běžné třídě
  • Spolupráce asistenta pedagoga při integraci dítěte s poruchou chování v běžné třídě (cs)
skos:prefLabel
  • Cooperation of pedagogical assistant during integration of a child with behavioural disturbances in a normal class (en)
  • Spolupráce asistenta pedagoga při integraci dítěte s poruchou chování v běžné třídě
  • Spolupráce asistenta pedagoga při integraci dítěte s poruchou chování v běžné třídě (cs)
skos:notation
  • RIV/61989592:15210/14:33151090!RIV15-MSM-15210___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • O
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
  • Suppl.
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 46728
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/61989592:15210/14:33151090
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • pedagogical assistant, ADHD, class master, parents, %22family%22 (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...odStatuVydavatele
  • CZ - Česká republika
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [3325BA37C5D4]
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Psychologie a její kontexty
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...v/svazekPeriodika
  • 5
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Dolejš, Martin
  • Kolařík, Marek
  • Licková, Barbora
  • Motlová, Kateřina
  • Piňos, Miroslav
  • Štefek, František
issn
  • 1805-9023
number of pages
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 15210
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 38 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software