Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - The concept of pedagogical anthropology can be approached essentially from two complementary methodologies. The first can be described as philosophical and thoughtful, while the other is pragmatically oriented and in the sense of applying the anthropology in specific pedagogical setting. Both these approaches in essence initiate from the integrally conceived anthropology. The application of anthropological findings in education and upbringing makes possible the perception of anthropology as not only descriptive science about human person, human characteristics, abilities, and diversity in theoretical level but also in pedagogical practice as a science that assists and even serves a person in everyday situations. Our concept encompasses Prolegomena to Pedagogical Anthropology, a historic dimension of this discipline. We examine the origins of modern pedagogical anthropology, namely the pedagogical anthropology of Wilhelm Dilthey, Max Scheler, Martin Buber and Richard Rorty. Human person is presented here as a Homo educans et Homo educandus. In conclusion we explore the possibilities and limitations of anthropology in faculties of pedagogy at universities. In our conclusions we accent the anthropological dimension of education as well as pedagogical dimension in anthropology. (en)
- Ke koncepci pedagogické antropologie je možno přistupovat v zásadě prostřednictvím dvou vzájemně se doplňujících přístupů. První z nich můžeme označit jako filozofický, myšlenkový, druhý pak jako přístup pragmaticky orientovaný, ve smyslu aplikace antropologie do konkrétního pedagogického prostředí. Oba tyto přístupy principiálně vycházejí z integrálně koncipované antropologie. Aplikace antropologických poznatků do výchovy a vzdělávání umožňuje antropologii pojmout nejen jako deskriptivní vědu o člověku, tedy o lidských vlastnostech, schopnostech, lidské různorodosti v teoretické rovině, ale také v pedagogické praxi, tedy jako vědu pomáhající, ba dokonce sloužící člověku v každodenních situacích. Náš koncept zahrnuje prolegomena k pedagogické antropologii, historickou dimenzi této disciplíny, věnujeme se vzniku moderní pedagogické antropologie, zejména pak pedagogické antropologii Wilhelma Diltheye, Maxe Schelera, Martina Bubera a Richarda Rortyho. Člověk je zde představen jako Homo educans et Homo educandus. Nakonec se zabýváme možnostmi a limity antropologie na pedagogických fakultách. V závěrech akcentujeme antropologickou dimenzi výchovy, stejně tak pedagogickou dimenzi antropologie.
- Ke koncepci pedagogické antropologie je možno přistupovat v zásadě prostřednictvím dvou vzájemně se doplňujících přístupů. První z nich můžeme označit jako filozofický, myšlenkový, druhý pak jako přístup pragmaticky orientovaný, ve smyslu aplikace antropologie do konkrétního pedagogického prostředí. Oba tyto přístupy principiálně vycházejí z integrálně koncipované antropologie. Aplikace antropologických poznatků do výchovy a vzdělávání umožňuje antropologii pojmout nejen jako deskriptivní vědu o člověku, tedy o lidských vlastnostech, schopnostech, lidské různorodosti v teoretické rovině, ale také v pedagogické praxi, tedy jako vědu pomáhající, ba dokonce sloužící člověku v každodenních situacích. Náš koncept zahrnuje prolegomena k pedagogické antropologii, historickou dimenzi této disciplíny, věnujeme se vzniku moderní pedagogické antropologie, zejména pak pedagogické antropologii Wilhelma Diltheye, Maxe Schelera, Martina Bubera a Richarda Rortyho. Člověk je zde představen jako Homo educans et Homo educandus. Nakonec se zabýváme možnostmi a limity antropologie na pedagogických fakultách. V závěrech akcentujeme antropologickou dimenzi výchovy, stejně tak pedagogickou dimenzi antropologie. (cs)
|
Title
| - Pedagogical antrhopology (en)
- Pedagogická antropologie
- Pedagogická antropologie (cs)
|
skos:prefLabel
| - Pedagogical antrhopology (en)
- Pedagogická antropologie
- Pedagogická antropologie (cs)
|
skos:notation
| - RIV/61989592:15210/14:33150392!RIV15-MSM-15210___
|
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/61989592:15210/14:33150392
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - pedagogical anthropology, education, upbringing, Wilhelm Dilthey, Max Scheler, Martin Buber, Richard Rorty (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| |
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...v/pocetStranKnihy
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| - Preissová Krejčí, Andrea
- Cichá, Martina
|
number of pages
| |
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
| |
https://schema.org/isbn
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |