About: Content validity of Learning potential tests - Do we know what we (don't) measure?     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • Princesses in fairy tales often choose their future husband based on his performance in various tasks: Finding a golden ring in a deep sea, bringing a phoenix ? egg etc. They assume that a brave, smart, kind and loyal boy will be able to fulfill all the tasks. But are they sure their tasks really test the desired skills? The universities can also behave like princesses by requiring their applicants to undergo a battery of tests proving their %22learning potential%22: Rotating 3D figures, solving logical puzzles etc. But what is a learning potential? And do these tests really measure it? We present the findings of an exploratory factor analysis and item analyses of the Learning potential tests for FF UP (SPF) from 2011-2013 and show that despite an unclear factor structure, we don ?t have to necessarily assume that the content of these tests is not valid and that they ?re not able to differentiate between competent applicants. It just seem necessary to look at the content validity of this type of tests from a different angle than on that of classical performance tests. (en)
  • V pohádkách se často setkáte se situací, kdy si princezna vybírá vhodného ženicha a potenciálním nápadníkům klade řadu záludných úkolů: Vylovit zlatý prsten z jezera, přinést tři zlaté vlasy děda vševěda apod. Předpokládá přitom, že statečný, bystrý, laskavý a věrný hoch všechny úkoly splní. Je si ale jistá, že její úkoly skutečně ověřují žádané vlastnosti? I vysoké školy se mohou chovat jako princezny a nechat uchazeče absolvovat baterie testů ke zjištění jejich %22studijních předpokladů%22: Rotovat 3D obrazce, řešit logické hádanky atp. Co však studijní předpoklady jsou? A měří je tyto testy vůbec? Představujeme výsledky explorační faktorové analýzy a položkové analýzy Testů předpokladů ke studiu na FF UP (SPF) z let 2011-2013 a ukazujeme, že i přes nejasnou faktorovou strukturu nemusíme nutně usuzovat, že z hlediska obsahu tyto testy validní nejsou a nedovedou vybrat schopné uchazeče. Je však zřejmě potřeba pohlížet na obsahovou validitu tohoto typu testů jinou optikou než na klasické výkonové testy.
  • V pohádkách se často setkáte se situací, kdy si princezna vybírá vhodného ženicha a potenciálním nápadníkům klade řadu záludných úkolů: Vylovit zlatý prsten z jezera, přinést tři zlaté vlasy děda vševěda apod. Předpokládá přitom, že statečný, bystrý, laskavý a věrný hoch všechny úkoly splní. Je si ale jistá, že její úkoly skutečně ověřují žádané vlastnosti? I vysoké školy se mohou chovat jako princezny a nechat uchazeče absolvovat baterie testů ke zjištění jejich %22studijních předpokladů%22: Rotovat 3D obrazce, řešit logické hádanky atp. Co však studijní předpoklady jsou? A měří je tyto testy vůbec? Představujeme výsledky explorační faktorové analýzy a položkové analýzy Testů předpokladů ke studiu na FF UP (SPF) z let 2011-2013 a ukazujeme, že i přes nejasnou faktorovou strukturu nemusíme nutně usuzovat, že z hlediska obsahu tyto testy validní nejsou a nedovedou vybrat schopné uchazeče. Je však zřejmě potřeba pohlížet na obsahovou validitu tohoto typu testů jinou optikou než na klasické výkonové testy. (cs)
Title
  • Content validity of Learning potential tests - Do we know what we (don't) measure? (en)
  • Obsahová validita testů studijních předpokladů - Víme, co (ne)měříme?
  • Obsahová validita testů studijních předpokladů - Víme, co (ne)měříme? (cs)
skos:prefLabel
  • Content validity of Learning potential tests - Do we know what we (don't) measure? (en)
  • Obsahová validita testů studijních předpokladů - Víme, co (ne)měříme?
  • Obsahová validita testů studijních předpokladů - Víme, co (ne)měříme? (cs)
skos:notation
  • RIV/61989592:15210/14:33149509!RIV15-MSM-15210___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • S
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 33714
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/61989592:15210/14:33149509
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • item analysis; university entrance examination; test construction; factor structure; learning potential test; content validity (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [79DA1048FCDB]
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
  • Olomouc
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Olomouc
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • PhD existence 2014. Česko-slovenská psychologická konference (nejen) pro doktorandy a o doktorandech
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Charvát, Miroslav
  • Viktorová, Lucie
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • Univerzita Palackého v Olomouci
https://schema.org/isbn
  • 978-80-244-4224-2
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 15210
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 58 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software