Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - Přestože multikulturalismus jako koncept v rámci humanitních studií představuje už poněkud vyčerpané téma, autorka vymezuje prostor, který v rámci multikulturního přístupu v české společnosti zůstává dosud nenaplněn. Jejím cílem je upozornit na možnosti znovu-promyšlení multikulturní ideologie na bázi kritického přístupu k ní a na možnosti její aplikace do sfér výchovy a vzdělávání. Ukazuje, jak přehnaná akcentace etnické diferenciace znehodnocuje cíle multikulturalismu založené na spravedlivém přístupu i napříč jinými typy odlišností. Pokud nebudou vytyčeny možnosti, jak mluvit o ideách multikulturalismu bez zúžení této problematiky na etnickou otázku, neexistuje naděje na přijetí multikulturní výchovy jako nezbytné součásti školního kurikula, jako platformy pro nové společenské paradigma.
- Přestože multikulturalismus jako koncept v rámci humanitních studií představuje už poněkud vyčerpané téma, autorka vymezuje prostor, který v rámci multikulturního přístupu v české společnosti zůstává dosud nenaplněn. Jejím cílem je upozornit na možnosti znovu-promyšlení multikulturní ideologie na bázi kritického přístupu k ní a na možnosti její aplikace do sfér výchovy a vzdělávání. Ukazuje, jak přehnaná akcentace etnické diferenciace znehodnocuje cíle multikulturalismu založené na spravedlivém přístupu i napříč jinými typy odlišností. Pokud nebudou vytyčeny možnosti, jak mluvit o ideách multikulturalismu bez zúžení této problematiky na etnickou otázku, neexistuje naděje na přijetí multikulturní výchovy jako nezbytné součásti školního kurikula, jako platformy pro nové společenské paradigma. (cs)
- Even though multiculturalism, as a concept in the humanities, represents a sort of a stale topic, we have shown a space in the framework of multicultural approach in the Czech society that remains yet untaken. The aim of the book is point out possibilities of rethinking multicultural ideology based on a critical approach and possibilities of its application into educational process. The exaggerated accentuation of ethnic differentiation devaluates the goals of multiculturalism based on a just approach across a multitude of types of differences. Unless we show possible ways of discussing the ideas of multiculturalism without transforming and reducing the issue to solely a Roma problem, we have no hope of accepting multicultural education as a necessary part of the school curriculum, as a platform for a new social paradigm. (en)
|
Title
| - Multiculturalism - a Lost Paradigm? (en)
- Multikulturalismus - ztracené paradigma?
- Multikulturalismus - ztracené paradigma? (cs)
|
skos:prefLabel
| - Multiculturalism - a Lost Paradigm? (en)
- Multikulturalismus - ztracené paradigma?
- Multikulturalismus - ztracené paradigma? (cs)
|
skos:notation
| - RIV/61989592:15210/14:33149328!RIV15-MSM-15210___
|
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/61989592:15210/14:33149328
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - multiculturalism, multicultural education, postmodernism, anthropology, ethnicity, gender, social status, disability (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| - Multikulturalismus - ztracené paradigma?
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...v/pocetStranKnihy
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| |
number of pages
| |
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
| - Univerzita Palackého v Olomouci
|
https://schema.org/isbn
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |