Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - The paper refers to a growing interest of specialists and the general public on the issue of intellectually gifted children and exploring their self-concept. Theoretical anchoring issue includes selected theories of intelligence, which in this issue not only occupies an important place. Another important external factors influencing the development of individual talents include family environment, learning environment, peer influence, etc. Self concept is one of the cornerstones of the human psyche determining quality of life. The nature of the research is quantitative. For the data collection was used intelligence test structures (IST 2000 R) and test mapping the structure of self-concept (TSCS-II). The paper presents preliminary results for students in grades selected primary schools Olomouc and Zlín Region. The aim of the research is to determine whether the intellectual talent affects the self-esteem of children, and whether they differ from children intellectually average. (en)
- Příspěvek se týká zvyšujícího se zájmu odborné i široké veřejnosti o problematiku intelektově nadaných dětí a zkoumání jejich sebepojetí. Teoretické ukotvení problematiky zahrnuje vybrané teorie inteligence, které v této problematice zaujímá důležité nikoliv jediné místo. V rámci dalších důležitých vnějších faktorů ovlivňující rozvoj nadání jedince patří rodinné prostředí vzdělávací prostředí, vliv vrstevníků aj. Self koncept je jeden ze základních kamenů lidské psychiky určující kvalitu života. Povaha výzkumu je kvantitativní. V rámci sběru dat byl využit test struktury inteligence (I-S-T 2000 R) a test mapující strukturu self-konceptu (TSCS-II). Příspěvek přináší dílčí výsledky u žáků druhého stupně vybraných základních škol Olomouckého a Zlínského kraje. Cílem výzkumu je zjistit, zda rozumové nadání ovlivňuje sebehodnocení dětí, a zda se liší od dětí rozumově průměrných.
- Příspěvek se týká zvyšujícího se zájmu odborné i široké veřejnosti o problematiku intelektově nadaných dětí a zkoumání jejich sebepojetí. Teoretické ukotvení problematiky zahrnuje vybrané teorie inteligence, které v této problematice zaujímá důležité nikoliv jediné místo. V rámci dalších důležitých vnějších faktorů ovlivňující rozvoj nadání jedince patří rodinné prostředí vzdělávací prostředí, vliv vrstevníků aj. Self koncept je jeden ze základních kamenů lidské psychiky určující kvalitu života. Povaha výzkumu je kvantitativní. V rámci sběru dat byl využit test struktury inteligence (I-S-T 2000 R) a test mapující strukturu self-konceptu (TSCS-II). Příspěvek přináší dílčí výsledky u žáků druhého stupně vybraných základních škol Olomouckého a Zlínského kraje. Cílem výzkumu je zjistit, zda rozumové nadání ovlivňuje sebehodnocení dětí, a zda se liší od dětí rozumově průměrných. (cs)
|
Title
| - Self u rozumově nadaných dětí - výzkum v průběhu
- Self u rozumově nadaných dětí - výzkum v průběhu (cs)
- Self of intellectually gifted children - research in proces (en)
|
skos:prefLabel
| - Self u rozumově nadaných dětí - výzkum v průběhu
- Self u rozumově nadaných dětí - výzkum v průběhu (cs)
- Self of intellectually gifted children - research in proces (en)
|
skos:notation
| - RIV/61989592:15210/13:33149615!RIV15-MSM-15210___
|
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/61989592:15210/13:33149615
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - TSCSII; IST 2000 R; Intelligence; Self Assessment; Self; Intellectually gifted children (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
| |
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| - Otázniky rozhodovania: teória, empíria, život
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| - Šmahaj, Jan
- Šromová, Ester
|
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
| |
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
| |
number of pages
| |
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
| - Slovenská psychologická spoločnosť pri SAV, vydal Stimul
|
https://schema.org/isbn
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |