Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - Kapitola Reflexe sociální exkluze v integrální andragogice - zdroje a přístupy se zabývá funkcemi andragogiky při zkoumání aktuálních sociálních jevů, jako je sociální exkluze a marginalizace. Andragogiku představuje v širším pojetí oproti tradičnímu vymezení jako vědy o výchově a vzdělávání dospělých. Širší pojetí andragogiky jako vědy o mobilizaci lidského kapitálu, označované jako integrální andragogika umožňuje tematizovat řešené problémy v širším sociologickém a kulturně antropologickém kontextu jako problémy interkulturní, objevující se při střetu kultur. V České republice jde především o dysfunkční interkulturní komunikaci mezi subkulturami, ať už jsou definované etnicky či sociálně. Jedním z perspektivních témat integrální andragogiky profilované do oblasti HR managementu tedy je hledání nástrojů řešení střetů subkultur a rozvoj kompetencí pracovníků k těmto řešením, ale také vytváření nástrojů utváření dominantní organizační kultury, která by integrovala dílčí subkultury firmy. Integrální andragogika orientovaná na problémy sociálního soužití zase pomáhá odhalovat zdroje sociální marginalizace a nástroje minimalizace rizik z marginalizace vyplývajících. Umožňuje neideologický pohled i na významný sociálně politický problém rovnosti či nerovnosti v přístupu ke vzdělávání. Diskuse o rovnosti či nerovnosti přístupu ke vzdělávání (nebo na obecnější úrovni diskuse o limitovaných možnostech andragogické intervence při sociální marginalizaci a exkluzi) nejsou pro další rozvoj integrální andragogiky neužitečné. Přinášejí přinejmenším dva zásadní efekty. Demonstrují možnost neideologické (přestože normativní) vědy, která přispívá k objasnění společenských mechanismů v ovlivňování marginalizace a exkluze, a inspirují k úvahám o etickém rozměru andragogické intervence.
- Kapitola Reflexe sociální exkluze v integrální andragogice - zdroje a přístupy se zabývá funkcemi andragogiky při zkoumání aktuálních sociálních jevů, jako je sociální exkluze a marginalizace. Andragogiku představuje v širším pojetí oproti tradičnímu vymezení jako vědy o výchově a vzdělávání dospělých. Širší pojetí andragogiky jako vědy o mobilizaci lidského kapitálu, označované jako integrální andragogika umožňuje tematizovat řešené problémy v širším sociologickém a kulturně antropologickém kontextu jako problémy interkulturní, objevující se při střetu kultur. V České republice jde především o dysfunkční interkulturní komunikaci mezi subkulturami, ať už jsou definované etnicky či sociálně. Jedním z perspektivních témat integrální andragogiky profilované do oblasti HR managementu tedy je hledání nástrojů řešení střetů subkultur a rozvoj kompetencí pracovníků k těmto řešením, ale také vytváření nástrojů utváření dominantní organizační kultury, která by integrovala dílčí subkultury firmy. Integrální andragogika orientovaná na problémy sociálního soužití zase pomáhá odhalovat zdroje sociální marginalizace a nástroje minimalizace rizik z marginalizace vyplývajících. Umožňuje neideologický pohled i na významný sociálně politický problém rovnosti či nerovnosti v přístupu ke vzdělávání. Diskuse o rovnosti či nerovnosti přístupu ke vzdělávání (nebo na obecnější úrovni diskuse o limitovaných možnostech andragogické intervence při sociální marginalizaci a exkluzi) nejsou pro další rozvoj integrální andragogiky neužitečné. Přinášejí přinejmenším dva zásadní efekty. Demonstrují možnost neideologické (přestože normativní) vědy, která přispívá k objasnění společenských mechanismů v ovlivňování marginalizace a exkluze, a inspirují k úvahám o etickém rozměru andragogické intervence. (cs)
- Chapter Reflection of social exclusion in integral andragogy - origins and approaches is dealing with functions of andragogy in contemporary research of social phenomena, such as social exclusion and marginalization. Andragogy is considered in broader sense, not only as science about education of adults. Broader conception of andragogy as a science about mobilization of human capital, named as integral andragogy, allow us to thematise the analysed problems in broader sociological and cultural-antropology context as intercultural problems, emerging in cultural conflict. In the Czech Republic that means mainly dysfunctional intercultural communication between the subcultures, defined ethnically or socially. One of the perspective topics of integral andragogy profiled in the field of HR management will be searching for solutions to subcultural conflicts and developing of competences of workers to these solutions, but also creating a dominant organizational culture, which can integrate subcultures. Integral andragogy oriented on problems of social coexistence can reveal the origins of social marginalization and minimalize the risks of marginalization. It allows us a non-ideological view on important problem of equality or non-equality in an access to education. Discussion about equality or non-equality in an access to education (or discussion about limited options of andragogical intervention in social marginalization and exclusion) is important in further development of integral andragogy. It brings us two main effects. It demonstrates the possibility of non-ideological (although normative) science that contributes to the clarification of social mechanisms in influencing marginalization and exclusion and is inspiring to considerations about ethical dimension of andragogical intervention. (en)
|
Title
| - Reflection of social exclusion in integral andragogy - origins and approaches (en)
- Reflexe sociální exkluze v integrální andragogice: zdroje a přístupy
- Reflexe sociální exkluze v integrální andragogice: zdroje a přístupy (cs)
|
skos:prefLabel
| - Reflection of social exclusion in integral andragogy - origins and approaches (en)
- Reflexe sociální exkluze v integrální andragogice: zdroje a přístupy
- Reflexe sociální exkluze v integrální andragogice: zdroje a přístupy (cs)
|
skos:notation
| - RIV/61989592:15210/13:33147419!RIV14-MSM-15210___
|
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/61989592:15210/13:33147419
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - integral andragogy, marginalization, social exclusion, cultural diversity (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
| |
http://linked.open...vEdiceCisloSvazku
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| - Sociální exkluze v multikulturních společnostech: Komparace současné situace v České republice a v Mexiku
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...v/pocetStranKnihy
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| |
number of pages
| |
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
| - Univerzita Palackého v Olomouci
|
https://schema.org/isbn
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |