About: Reflection of social exclusion in integral andragogy - origins and approaches     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • Kapitola Reflexe sociální exkluze v integrální andragogice - zdroje a přístupy se zabývá funkcemi andragogiky při zkoumání aktuálních sociálních jevů, jako je sociální exkluze a marginalizace. Andragogiku představuje v širším pojetí oproti tradičnímu vymezení jako vědy o výchově a vzdělávání dospělých. Širší pojetí andragogiky jako vědy o mobilizaci lidského kapitálu, označované jako integrální andragogika umožňuje tematizovat řešené problémy v širším sociologickém a kulturně antropologickém kontextu jako problémy interkulturní, objevující se při střetu kultur. V České republice jde především o dysfunkční interkulturní komunikaci mezi subkulturami, ať už jsou definované etnicky či sociálně. Jedním z perspektivních témat integrální andragogiky profilované do oblasti HR managementu tedy je hledání nástrojů řešení střetů subkultur a rozvoj kompetencí pracovníků k těmto řešením, ale také vytváření nástrojů utváření dominantní organizační kultury, která by integrovala dílčí subkultury firmy. Integrální andragogika orientovaná na problémy sociálního soužití zase pomáhá odhalovat zdroje sociální marginalizace a nástroje minimalizace rizik z marginalizace vyplývajících. Umožňuje neideologický pohled i na významný sociálně politický problém rovnosti či nerovnosti v přístupu ke vzdělávání. Diskuse o rovnosti či nerovnosti přístupu ke vzdělávání (nebo na obecnější úrovni diskuse o limitovaných možnostech andragogické intervence při sociální marginalizaci a exkluzi) nejsou pro další rozvoj integrální andragogiky neužitečné. Přinášejí přinejmenším dva zásadní efekty. Demonstrují možnost neideologické (přestože normativní) vědy, která přispívá k objasnění společenských mechanismů v ovlivňování marginalizace a exkluze, a inspirují k úvahám o etickém rozměru andragogické intervence.
  • Kapitola Reflexe sociální exkluze v integrální andragogice - zdroje a přístupy se zabývá funkcemi andragogiky při zkoumání aktuálních sociálních jevů, jako je sociální exkluze a marginalizace. Andragogiku představuje v širším pojetí oproti tradičnímu vymezení jako vědy o výchově a vzdělávání dospělých. Širší pojetí andragogiky jako vědy o mobilizaci lidského kapitálu, označované jako integrální andragogika umožňuje tematizovat řešené problémy v širším sociologickém a kulturně antropologickém kontextu jako problémy interkulturní, objevující se při střetu kultur. V České republice jde především o dysfunkční interkulturní komunikaci mezi subkulturami, ať už jsou definované etnicky či sociálně. Jedním z perspektivních témat integrální andragogiky profilované do oblasti HR managementu tedy je hledání nástrojů řešení střetů subkultur a rozvoj kompetencí pracovníků k těmto řešením, ale také vytváření nástrojů utváření dominantní organizační kultury, která by integrovala dílčí subkultury firmy. Integrální andragogika orientovaná na problémy sociálního soužití zase pomáhá odhalovat zdroje sociální marginalizace a nástroje minimalizace rizik z marginalizace vyplývajících. Umožňuje neideologický pohled i na významný sociálně politický problém rovnosti či nerovnosti v přístupu ke vzdělávání. Diskuse o rovnosti či nerovnosti přístupu ke vzdělávání (nebo na obecnější úrovni diskuse o limitovaných možnostech andragogické intervence při sociální marginalizaci a exkluzi) nejsou pro další rozvoj integrální andragogiky neužitečné. Přinášejí přinejmenším dva zásadní efekty. Demonstrují možnost neideologické (přestože normativní) vědy, která přispívá k objasnění společenských mechanismů v ovlivňování marginalizace a exkluze, a inspirují k úvahám o etickém rozměru andragogické intervence. (cs)
  • Chapter Reflection of social exclusion in integral andragogy - origins and approaches is dealing with functions of andragogy in contemporary research of social phenomena, such as social exclusion and marginalization. Andragogy is considered in broader sense, not only as science about education of adults. Broader conception of andragogy as a science about mobilization of human capital, named as integral andragogy, allow us to thematise the analysed problems in broader sociological and cultural-antropology context as intercultural problems, emerging in cultural conflict. In the Czech Republic that means mainly dysfunctional intercultural communication between the subcultures, defined ethnically or socially. One of the perspective topics of integral andragogy profiled in the field of HR management will be searching for solutions to subcultural conflicts and developing of competences of workers to these solutions, but also creating a dominant organizational culture, which can integrate subcultures. Integral andragogy oriented on problems of social coexistence can reveal the origins of social marginalization and minimalize the risks of marginalization. It allows us a non-ideological view on important problem of equality or non-equality in an access to education. Discussion about equality or non-equality in an access to education (or discussion about limited options of andragogical intervention in social marginalization and exclusion) is important in further development of integral andragogy. It brings us two main effects. It demonstrates the possibility of non-ideological (although normative) science that contributes to the clarification of social mechanisms in influencing marginalization and exclusion and is inspiring to considerations about ethical dimension of andragogical intervention. (en)
Title
  • Reflection of social exclusion in integral andragogy - origins and approaches (en)
  • Reflexe sociální exkluze v integrální andragogice: zdroje a přístupy
  • Reflexe sociální exkluze v integrální andragogice: zdroje a přístupy (cs)
skos:prefLabel
  • Reflection of social exclusion in integral andragogy - origins and approaches (en)
  • Reflexe sociální exkluze v integrální andragogice: zdroje a přístupy
  • Reflexe sociální exkluze v integrální andragogice: zdroje a přístupy (cs)
skos:notation
  • RIV/61989592:15210/13:33147419!RIV14-MSM-15210___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • O
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 101924
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/61989592:15210/13:33147419
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • integral andragogy, marginalization, social exclusion, cultural diversity (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [5ECB3113EA8D]
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Olomouc
http://linked.open...vEdiceCisloSvazku
  • neuveden
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Sociální exkluze v multikulturních společnostech: Komparace současné situace v České republice a v Mexiku
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...v/pocetStranKnihy
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Šimek, Dušan
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • Univerzita Palackého v Olomouci
https://schema.org/isbn
  • 978-80-244-3648-7
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 15210
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 77 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software