About: Self rozumově nadaných dětí a teoreticko-výzkumný rozměr     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • The paper refers to a growing interest of specialists and the general public on issues of intellectually gifted children and exploring their self-image. This paper contains theoretical point problem involving the definition of intelligence, the authors Speramna, Cattel, Horn etc. The theory of intelligence in this matter not one occupies an important place, especially in terms of diagnosis of gifted children. Another important factor influencing the development of talent we include the family, the educational environment and the influence of peers. Self concept is one of the cornerstones of the human psyche, determining the quality of life and therefore the research is to determine whether the intellectual talent affects the self-esteem of children and whether they differ from children with average talent. Data collection will be carried out at selected elementary schools, where they will be submitted to an intelligence test and examining the concept of self. The aim of this paper is to introduce the theorist-research project, which was supported through targeted support for specific university research awarded 2013 Palacky University in Olomouc, Ministry of Education, Youth and Sports. (en)
  • Příspěvek se týká zvyšujícího se zájmu odborné i široké veřejnosti o problematiku intelektově nadaných dětí a zkoumání jejich sebepojetí. Příspěvek obsahuje teoretické ukotvení problematiky zahrnující vymezení inteligence dle autorů Speramna, Cattela, Horna aj. Teorie inteligence v této problematice zaujímá důležité nikoliv jedné místo a to především z pohledu diagnostiky nadaných dětí. V rámci dalších důležitých faktorů ovlivňující rozvoj nadání zahrnujeme rodinné, vzdělávací prostředí a vliv vrstevníků. Self koncept je jeden ze základních kamenů lidské psychiky, určující kvalitu života a proto cílem výzkumu je zjistit, zda rozumové nadání ovlivňuje sebehodnocení dětí a zda se liší od dětí s průměrným nadáním. Sběr dat bude realizován na vybraných základních školách, kde jim bude předložen inteligenční test a test zkoumající jejich koncept self. Cílem příspěvku je představit teoreticko-výzkumný záměr, který byl podpořen díky účelové podpoře na specifický vysokoškolský výzkum udělený roku 2013 Univerzitě Palackého v Olomouci Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy ČR.
  • Příspěvek se týká zvyšujícího se zájmu odborné i široké veřejnosti o problematiku intelektově nadaných dětí a zkoumání jejich sebepojetí. Příspěvek obsahuje teoretické ukotvení problematiky zahrnující vymezení inteligence dle autorů Speramna, Cattela, Horna aj. Teorie inteligence v této problematice zaujímá důležité nikoliv jedné místo a to především z pohledu diagnostiky nadaných dětí. V rámci dalších důležitých faktorů ovlivňující rozvoj nadání zahrnujeme rodinné, vzdělávací prostředí a vliv vrstevníků. Self koncept je jeden ze základních kamenů lidské psychiky, určující kvalitu života a proto cílem výzkumu je zjistit, zda rozumové nadání ovlivňuje sebehodnocení dětí a zda se liší od dětí s průměrným nadáním. Sběr dat bude realizován na vybraných základních školách, kde jim bude předložen inteligenční test a test zkoumající jejich koncept self. Cílem příspěvku je představit teoreticko-výzkumný záměr, který byl podpořen díky účelové podpoře na specifický vysokoškolský výzkum udělený roku 2013 Univerzitě Palackého v Olomouci Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy ČR. (cs)
Title
  • Self rozumově nadaných dětí a teoreticko-výzkumný rozměr
  • Self rozumově nadaných dětí a teoreticko-výzkumný rozměr (cs)
  • Self of intellectually gifted children and theoretical research dimensions (en)
skos:prefLabel
  • Self rozumově nadaných dětí a teoreticko-výzkumný rozměr
  • Self rozumově nadaných dětí a teoreticko-výzkumný rozměr (cs)
  • Self of intellectually gifted children and theoretical research dimensions (en)
skos:notation
  • RIV/61989592:15210/13:33144835!RIV14-MSM-15210___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • S
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 104542
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/61989592:15210/13:33144835
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • Self, Self-esteem, gifted children, intelligence, primary schools (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [EF9B771BD20A]
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
  • Olomouc
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Olomouc
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • PhD existence III: česko-slovenská psychologická konference (nejen) pro doktorandy a o doktorandech, Sborník příspěvků
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Šmahaj, Jan
  • Šromová, Ester
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • Univerzita Palackého v Olomouci
https://schema.org/isbn
  • 978-80-244-3778-1
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 15210
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 48 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software