About: ASYMETRICKÉ KONFLIKTY TEORIE DEZINTEGROVANÉ SPOLEČNOSTI JAKO VÝZVA PRO INTERVENCI ANDRAGOGICKÉ DIMENZE KOMUNITNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • Paper responds to the current issue of postmodern society, ie the growing trend of social conflict. The aim of this paper was to identify the social conflict through the prism of Heitmeyer?s theory of the disintegrated society and introduce community education as a tool of andragogical intervention that allows you to eliminate social conflict. Text in theory defends the mportance andragogical dimension of community education in the problems of asymmetric conflicts, particularly regulatory conflict and cohesion. Community education is performed in a background of sociology and is defined in the field of an integral andragogy as a sociocultural animation intervention strategy. Philanthropic goals of community education reflect social reality, social capital of the community, community spirit, social cohesion, solidarity, care, self-help, etc. Thus, community education can prevent the emergence or spread of asymmetric conflicts or reduce their impact. (en)
  • Příspěvek reaguje na aktuální problematiku postmoderní společnosti, tj. na vzrůstající tendenci sociálního konfliktu. Cílem příspěvku bylo identifikovat sociální konflikt prizmatem Heitmeyerovy teorie dezintegrované společnosti a představit komunitní vzdělávání jako nástroj andragogické intervence, který umožňuje sociální konflikt eliminovat. Text obhajuje v teoretické rovině význam andragogické dimenze komunitního vzdělávání v problematice asymetrických konfliktů, zejména konfliktu regulačního a kohezního. Komunitní vzdělávání zde vystupuje na pozadí sociologie a je vymezeno na poli integrální andragogiky jako sociokulturní animační intervenční strategie. Filantropické záměry komunitního vzdělávání vyjadřují reflexi sociální reality, sociální kapitál komunity, ducha pospolitosti, sociální soudržnost, solidaritu, péči, svépomoc atd. Takto může komunitní vzdělávání bránit vzniku nebo šíření asymetrických konfliktů nebo snižovat jejich dopady.
  • Příspěvek reaguje na aktuální problematiku postmoderní společnosti, tj. na vzrůstající tendenci sociálního konfliktu. Cílem příspěvku bylo identifikovat sociální konflikt prizmatem Heitmeyerovy teorie dezintegrované společnosti a představit komunitní vzdělávání jako nástroj andragogické intervence, který umožňuje sociální konflikt eliminovat. Text obhajuje v teoretické rovině význam andragogické dimenze komunitního vzdělávání v problematice asymetrických konfliktů, zejména konfliktu regulačního a kohezního. Komunitní vzdělávání zde vystupuje na pozadí sociologie a je vymezeno na poli integrální andragogiky jako sociokulturní animační intervenční strategie. Filantropické záměry komunitního vzdělávání vyjadřují reflexi sociální reality, sociální kapitál komunity, ducha pospolitosti, sociální soudržnost, solidaritu, péči, svépomoc atd. Takto může komunitní vzdělávání bránit vzniku nebo šíření asymetrických konfliktů nebo snižovat jejich dopady. (cs)
Title
  • ASYMETRICKÉ KONFLIKTY TEORIE DEZINTEGROVANÉ SPOLEČNOSTI JAKO VÝZVA PRO INTERVENCI ANDRAGOGICKÉ DIMENZE KOMUNITNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ
  • ASYMETRICKÉ KONFLIKTY TEORIE DEZINTEGROVANÉ SPOLEČNOSTI JAKO VÝZVA PRO INTERVENCI ANDRAGOGICKÉ DIMENZE KOMUNITNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ (cs)
  • Asymmetric conflicts in the theory of disintegrated society as a challenge for intervention of andragogical dimension in community education (en)
skos:prefLabel
  • ASYMETRICKÉ KONFLIKTY TEORIE DEZINTEGROVANÉ SPOLEČNOSTI JAKO VÝZVA PRO INTERVENCI ANDRAGOGICKÉ DIMENZE KOMUNITNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ
  • ASYMETRICKÉ KONFLIKTY TEORIE DEZINTEGROVANÉ SPOLEČNOSTI JAKO VÝZVA PRO INTERVENCI ANDRAGOGICKÉ DIMENZE KOMUNITNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ (cs)
  • Asymmetric conflicts in the theory of disintegrated society as a challenge for intervention of andragogical dimension in community education (en)
skos:notation
  • RIV/61989592:15210/13:33144011!RIV14-MSM-15210___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • I
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 62380
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/61989592:15210/13:33144011
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • social cohesion; assistance; solidarity; social capital of the community; communitarianism; community education, socio-cultural intervention strategies; theory of disintegrated society; Asymmetric conflicts (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [296DCFD8C3DD]
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Olomouc
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Sociální konflikty. Sociologická a andragogická perspektiva
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...v/pocetStranKnihy
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Smékalová, Lucie
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • Univerzita Palackého v Olomouci
https://schema.org/isbn
  • 978-80-244-3432-2
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 15210
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 48 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software