Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - Christ as the Good Shepherd is originally Early-Christian view of Christ on paintings in catacombs and on sarcophagi reliefs, which was a reflection of Old Testament and New Testament texts (Isaiah 40, 11; Ez 34, Lk 15, 3-7, John 10, 1-18). In the 16th century transalpine art more than in Italy we find prints depicting Pastor bonus (Hieronymus Wierix engravings, depicting two painted compositions by Maerten de Vos, influenced by Tintoretto). Romanists like Lambert Sustris, Maerten de Vos and Paolo Fiammingo painted landscapes into Tintoretto's compositions. On Easter Sunday, Christ was raised from the dead, as evidenced by his flag, carried by angels in the background, and right in the distance between the bushes we see lit characters around an empty grave. Following Christ both left and right stand three angels playing musical instruments and celebrating his resurrection. From left to right they play the discant viola da gamba, the shawm or pumort, the lute, cornetto, the portable harp and the bass viola da gamba. Correct and factual display of musical instruments shows the painter's knowledge of the music world, which would not at his Venetian or Dutch orientation surprised. (en)
- Kristus jako Dobrý pastýř je původně raně křesťanské zobrazení Krista v malbách katakomb a na reliéfech sarkofágů, které bylo odrazem starozákonních i novozákonních textů (Iz 40, 11; Ez 34; Lk 15, 3-7; Jan 10, 1-18). V 16. století najdeme spíše v záalpském umění než v Itálii tisky zobrazující Dobrého pastýře (Pastor bonus; rytiny Hieronyma Wierixe, zobrazující dvě malované kompozice Maertena de Vos, ovlivněného Tintorettem). Romanisté jako Lambert Sustris, Maerten de Vos a Paolo Fiammingo malovali krajiny do Tintorettových kompozic. Na Boží hod velikonoční Kristus vstal z mrtvých, o čemž svědčí jeho praporec nesený anděly v pozadí a vpravo v dálce mezi keři vidíme osvětlené postavy kolem prázdného hrobu. Po Kristově levici i pravici stojí po třech andělé, hrající na hudební nástroje a oslavující jeho zmrtvýchvstání. Zleva doprava hrají na diskantovou violu da gamba, šalmaj nebo pumort, loutnu, cink, přenosnou harfu a basovou violu da gamba. Správné a věcné zobrazení hudebních nástrojů ukazuje malířovu znalost hudebního světa, což by ani u jeho benátské ani nizozemské orientace nepřekvapovalo.
- Kristus jako Dobrý pastýř je původně raně křesťanské zobrazení Krista v malbách katakomb a na reliéfech sarkofágů, které bylo odrazem starozákonních i novozákonních textů (Iz 40, 11; Ez 34; Lk 15, 3-7; Jan 10, 1-18). V 16. století najdeme spíše v záalpském umění než v Itálii tisky zobrazující Dobrého pastýře (Pastor bonus; rytiny Hieronyma Wierixe, zobrazující dvě malované kompozice Maertena de Vos, ovlivněného Tintorettem). Romanisté jako Lambert Sustris, Maerten de Vos a Paolo Fiammingo malovali krajiny do Tintorettových kompozic. Na Boží hod velikonoční Kristus vstal z mrtvých, o čemž svědčí jeho praporec nesený anděly v pozadí a vpravo v dálce mezi keři vidíme osvětlené postavy kolem prázdného hrobu. Po Kristově levici i pravici stojí po třech andělé, hrající na hudební nástroje a oslavující jeho zmrtvýchvstání. Zleva doprava hrají na diskantovou violu da gamba, šalmaj nebo pumort, loutnu, cink, přenosnou harfu a basovou violu da gamba. Správné a věcné zobrazení hudebních nástrojů ukazuje malířovu znalost hudebního světa, což by ani u jeho benátské ani nizozemské orientace nepřekvapovalo. (cs)
|
Title
| - Benátsko-nizozemský malíř poslední čtvrtiny 16. století, Kristus jako Dobrý pastýř oslavovaný anděly.
- Benátsko-nizozemský malíř poslední čtvrtiny 16. století, Kristus jako Dobrý pastýř oslavovaný anděly. (cs)
- Venetian-Netherlandish painter of the last quarter of the 16th century, Christ as the Good Shepherd glorified by the angels (en)
|
skos:prefLabel
| - Benátsko-nizozemský malíř poslední čtvrtiny 16. století, Kristus jako Dobrý pastýř oslavovaný anděly.
- Benátsko-nizozemský malíř poslední čtvrtiny 16. století, Kristus jako Dobrý pastýř oslavovaný anděly. (cs)
- Venetian-Netherlandish painter of the last quarter of the 16th century, Christ as the Good Shepherd glorified by the angels (en)
|
skos:notation
| - RIV/61989592:15210/12:33142698!RIV13-MSM-15210___
|
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/61989592:15210/12:33142698
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - angels.; Good Shepherd; Christ; 16th century; painter; Venetian-Netherlandish (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
| |
http://linked.open...vEdiceCisloSvazku
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| - Arcibiskup Theodor Kohn (1893-1904). Neklidný osud talentovaného muže.
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...v/pocetStranKnihy
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| |
http://linked.open...n/vavai/riv/zamer
| |
number of pages
| |
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
| |
https://schema.org/isbn
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |