Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - Sweets, vacuum cleaners, insurance, and steel girders: all of these goods were at one time offered for sale through the pages or comics by those who commissioned advertisements over the course of decades past. Although the present banal overuse of comics speech balloons as an empty signifier may be exasperating at times, when interestingly conceived and successfully produced, comics can add a lot to the magnetism and appeal of any advertising campaign. The businessmen of First Czechoslovak republic (1918-1938) were already well aware of this when they commissioned the best cartoonists and animators of their era to work on the promotion of their goods, and our cotemporary society and institutions know it as well. This chapter outlines the use of comics in the service of advertising and publicity from the beginning of the 20th century to the present. (en)
- Bonbony, vysavače, pojištění i ocelové traverzy: to vše se nám pokoušeli reklamní zadavatelé prostřednictvím komiksu v odplynulých dekádách prodat. Soudobé banální nadužívání komiksové bubliny coby vyprázdněného znaku může působit až otravně, zajímavě koncipovaná a zdařile zpracovaná komiksová reklama ale může inzerci přidat na poutavosti a atraktivitě. Dobře to věděli už prvorepublikoví podnikatelé, kteří ke svým propagačním účelům zaměstnávali dobové kreslené a animované hvězdy, a vědí to i moderní společnosti i instituce. Kapitola se věnuje využití komiksu ve službách reklamy a propagace od počátku 20. století do současnosti.
- Bonbony, vysavače, pojištění i ocelové traverzy: to vše se nám pokoušeli reklamní zadavatelé prostřednictvím komiksu v odplynulých dekádách prodat. Soudobé banální nadužívání komiksové bubliny coby vyprázdněného znaku může působit až otravně, zajímavě koncipovaná a zdařile zpracovaná komiksová reklama ale může inzerci přidat na poutavosti a atraktivitě. Dobře to věděli už prvorepublikoví podnikatelé, kteří ke svým propagačním účelům zaměstnávali dobové kreslené a animované hvězdy, a vědí to i moderní společnosti i instituce. Kapitola se věnuje využití komiksu ve službách reklamy a propagace od počátku 20. století do současnosti. (cs)
|
Title
| - From Felix to Čvutix (en)
- Od Felixe k Čvutixu
- Od Felixe k Čvutixu (cs)
|
skos:prefLabel
| - From Felix to Čvutix (en)
- Od Felixe k Čvutixu
- Od Felixe k Čvutixu (cs)
|
skos:notation
| - RIV/61989592:15210/12:33142440!RIV13-GA0-15210___
|
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/61989592:15210/12:33142440
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - Publicity; Advertising; Czech comics (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| - Signály z neznáma. Český komiks 1922-2012
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...v/pocetStranKnihy
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...vavai/riv/projekt
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| |
number of pages
| |
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
| |
https://schema.org/isbn
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |