About: Jinakost, předsudky, multikulturalismus. Možnosti a limity multikulturní výchovy     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • The book Otherness, Prejudices, Multiculturalism: Opportunities and Limits of Multicultural Education is divided into seven main chapters, which progressively inform the reader not only about what multicultural education or school educational programmes represent, but also about how important it is to develop multicultural competence of pupils. Theoretical and practical multiculturalism naturally stems from the generally accepted postmodern cultural discourse. New ethics, based on the principle of accepting heterogeneity and plurality as the social values commiting the humankind to greater responsibility for the survival of the future generations, creates (together with the new philosophy and art) the system which, since the end of the 20th century, has been called multiculturalism, both in politics and in culture. In accordance with the %22anthropology of education%22 (called pedagogical anthropology in Czech discourse) we promote the synthesis of biological, social and cultural anthropology, as well as philosophical anthropology, philosophy and sociology of education, general and comparative didactics, social pedagogy, social and pedagogical psychology, general and school didactics and other disciplines related (at least to a certain extent) to the field of multicultural/intercultural education. Our premise is that in order to put multicultural education into practice effectively, it is necessary to base it on the theoretical transdisciplinarian grounds. The core of our work is the detection of values and attitudes of high school (mainly grammar school) students towards different ethnicity and culture. Our research was implemented within the project ESF OP VK CZ.1.07/1.2.00/14.0024. (en)
  • Kniha je rozdělena do sedmi hlavních kapitol a postupně se z ní čtenář dozví nejen co je multikulturní výchova, co jsou školní vzdělávací programy apod., ale také proč má smysl multikulturní kompetence u žáků podporovat. Multikulturalismus v teorii i praxi vychází zcela přirozeně z celospolečensky pojímaného kulturního diskursu postmoderny. Nová morálka, která je založena na principech uznání různorodosti a plurality jako společenské hodnoty vedoucí lidstvo k větší zodpovědnosti za přežití následujících generací společně s novou tváří filosofie a umění vytváří systém, kterému se od sklonku 20. století v politice i kultuře říká multikulturalismus. V duchu %22anthropology of education%22 (u nás pedagogické antropologie) prosazujeme syntézu poznatků biologické a sociální a kulturní antropologie, antropologie filozofické, filozofie výchovy, sociologie výchovy, obecné a srovnávací pedagogiky, sociální pedagogiky, sociální a pedagogické psychologie, obecné a školní didaktiky a dalších disciplín, které s problematikou multikulturní či spíše interkulturní výchovy více či méně souvisí. Vycházíme totiž z premisy, že jestliže chceme efektivně provádět multikulturní výchovu v praxi, musíme se opírat o její teorii, která má transdisciplinární povahu. Jádrem našich snah je detekce hodnot a především postojů žáků středních škol, respektive gymnázií, ve vztahu k odlišné etnicitě a kultuře. Výzkum byl realizován v rámci projektu ESF OP VK CZ.1.07/1.2.00/14.0024.
  • Kniha je rozdělena do sedmi hlavních kapitol a postupně se z ní čtenář dozví nejen co je multikulturní výchova, co jsou školní vzdělávací programy apod., ale také proč má smysl multikulturní kompetence u žáků podporovat. Multikulturalismus v teorii i praxi vychází zcela přirozeně z celospolečensky pojímaného kulturního diskursu postmoderny. Nová morálka, která je založena na principech uznání různorodosti a plurality jako společenské hodnoty vedoucí lidstvo k větší zodpovědnosti za přežití následujících generací společně s novou tváří filosofie a umění vytváří systém, kterému se od sklonku 20. století v politice i kultuře říká multikulturalismus. V duchu %22anthropology of education%22 (u nás pedagogické antropologie) prosazujeme syntézu poznatků biologické a sociální a kulturní antropologie, antropologie filozofické, filozofie výchovy, sociologie výchovy, obecné a srovnávací pedagogiky, sociální pedagogiky, sociální a pedagogické psychologie, obecné a školní didaktiky a dalších disciplín, které s problematikou multikulturní či spíše interkulturní výchovy více či méně souvisí. Vycházíme totiž z premisy, že jestliže chceme efektivně provádět multikulturní výchovu v praxi, musíme se opírat o její teorii, která má transdisciplinární povahu. Jádrem našich snah je detekce hodnot a především postojů žáků středních škol, respektive gymnázií, ve vztahu k odlišné etnicitě a kultuře. Výzkum byl realizován v rámci projektu ESF OP VK CZ.1.07/1.2.00/14.0024. (cs)
Title
  • Jinakost, předsudky, multikulturalismus. Možnosti a limity multikulturní výchovy
  • Jinakost, předsudky, multikulturalismus. Možnosti a limity multikulturní výchovy (cs)
  • Otherness, Prejudices, Multiculturalism: Opportunities and Limits of Multicultural Education (en)
skos:prefLabel
  • Jinakost, předsudky, multikulturalismus. Možnosti a limity multikulturní výchovy
  • Jinakost, předsudky, multikulturalismus. Možnosti a limity multikulturní výchovy (cs)
  • Otherness, Prejudices, Multiculturalism: Opportunities and Limits of Multicultural Education (en)
skos:notation
  • RIV/61989592:15210/12:33142116!RIV13-MSM-15210___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • O
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 143751
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/61989592:15210/12:33142116
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • anthropology, philosophy, education, pedagogy, multiculturalism (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [AEAE7B04C1DD]
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Olomouc
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Jinakost, předsudky, multikulturalismus. Možnosti a limity multikulturní výchovy
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...v/pocetStranKnihy
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Preissová Krejčí, Andrea
  • Cichá, Martina
  • Gulová, Lenka
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • Univerzita Palackého v Olomouci
https://schema.org/isbn
  • 978-80-244-3287-8
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 15210
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 48 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software