Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
rdfs:seeAlso
| |
Description
| - In the post-industrial society, there have been changes in social funcions of education. First, it is practical and economizating tendency to instrumentalization of education, which suppress the role of cultivation (humanization). On the other hand, there is an idea of socially integrative function of education maintainede specially in conceptions of equal opportunities and social inclusion. Both mentioned trends are implied in a general education function as an agent of cultural transfer. However, social priorities influencinge education policy accents are being determined by political structures. These structures consider educational functions of humanization and cultivation (traditional Humbold idea) as unpromising. Due to this, education has become an instrument of political and ideological manipulation and also much more sharper social diferenciation ever.Social workers'educationis challenged by being at risk of sociotechnical and social engineering tendencies and also by loss of humanization role of education.That is why ethical readinessgained in upbringingis (instead of education) the most important part of social worker competency. (en)
- Vzdělání v postindustriální společnosti prochází proměnou svých sociálních funkcí. Na jedné straně prakticistní a ekonomizující tendence směřují k instrumentalizaci vzdělání a zcela potlačují jeho kultivační (humanizační) funkci, na straně druhé se udržuje představa o sociálně integrační funkci vzděláním rozvíjená zejména v konceptech rovných příležitostí a sociální inkluze. Oba uvedené trendy jsou implikovány v obecné funkci vzdělání jako prostředku kulturního transferu. Sociální priority, které ovlivňují akcenty vzdělávací politiky jsou přitom určovány politickými strukturami, pro které je tradiční humboldtovská představa humanizující a kultivující funkce vzdělání neperspektivní. Vzdělání se tak stává nástrojem politické a ideologické manipulace a ostřejší sociální diferenciace, než kdykoliv v minulosti. V oblasti sociální práce je vzdělávání sociálních pracovníků vystaveno riziku indoktrinace sociotechnickými a sociálně inženýrskými tendencemi a ztrátou humanizujícího rozměru vzdělání. Etické aspekty sociální práce se stávají v současnosti významnějšími než kdy jindy.
- Vzdělání v postindustriální společnosti prochází proměnou svých sociálních funkcí. Na jedné straně prakticistní a ekonomizující tendence směřují k instrumentalizaci vzdělání a zcela potlačují jeho kultivační (humanizační) funkci, na straně druhé se udržuje představa o sociálně integrační funkci vzděláním rozvíjená zejména v konceptech rovných příležitostí a sociální inkluze. Oba uvedené trendy jsou implikovány v obecné funkci vzdělání jako prostředku kulturního transferu. Sociální priority, které ovlivňují akcenty vzdělávací politiky jsou přitom určovány politickými strukturami, pro které je tradiční humboldtovská představa humanizující a kultivující funkce vzdělání neperspektivní. Vzdělání se tak stává nástrojem politické a ideologické manipulace a ostřejší sociální diferenciace, než kdykoliv v minulosti. V oblasti sociální práce je vzdělávání sociálních pracovníků vystaveno riziku indoktrinace sociotechnickými a sociálně inženýrskými tendencemi a ztrátou humanizujícího rozměru vzdělání. Etické aspekty sociální práce se stávají v současnosti významnějšími než kdy jindy. (cs)
|
Title
| - Ethical contexts of education of social workers (en)
- Etické souvislosti vzdělávání sociálních pracovníků
- Etické souvislosti vzdělávání sociálních pracovníků (cs)
|
skos:prefLabel
| - Ethical contexts of education of social workers (en)
- Etické souvislosti vzdělávání sociálních pracovníků
- Etické souvislosti vzdělávání sociálních pracovníků (cs)
|
skos:notation
| - RIV/61989592:15210/12:33138610!RIV13-MSM-15210___
|
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/61989592:15210/12:33138610
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - competency of social workers.; social functions of education; Education (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
| |
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| - Výzvy a trendy vo vzdelávaní v sociálnej práci: Zborník príspevkov z medzinárodnej vedeckej konferencie konanej v dňoch 26. - 27. apríla 2012 v Prešove
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| |
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
| |
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
| |
number of pages
| |
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
| |
https://schema.org/isbn
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |