About: Community College as a tool of integration or segregation?     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • V posledním desetiletí se stáváme svědky vzniku celé řady lokalit, které lze bezesporu považovat za sociálně vyloučené a v nichž nepředstavuje vzdělání jednu ze základních strategií přežití. To má za důsledek horší vzdělávací předpoklady dětí při vstupu na základní školu, než je tomu u majoritní populace, což s sebou dále nese horší prospěch dětí, vyšší absence a v případě starších dětí také velmi omezené životní aspirace. V obcích, ve kterých se tyto lokality nacházejí, potom dochází ke vzniku škol, které navštěvují převážně romské děti. Školy se danou situaci pokoušejí řešit různě, převažují snahy zavádět do daného školského zařízení principy komunitního vzdělávání. Paradoxně právě tyto školy bývají potom ze stran odborníků kritizovány za to, že monoetnizaci žáků na svých školách těmito aktivitami podporují. Vyvstává potom otázka, kterému z procesů komunitní škola napomáhá - integraci, či segregaci?
  • V posledním desetiletí se stáváme svědky vzniku celé řady lokalit, které lze bezesporu považovat za sociálně vyloučené a v nichž nepředstavuje vzdělání jednu ze základních strategií přežití. To má za důsledek horší vzdělávací předpoklady dětí při vstupu na základní školu, než je tomu u majoritní populace, což s sebou dále nese horší prospěch dětí, vyšší absence a v případě starších dětí také velmi omezené životní aspirace. V obcích, ve kterých se tyto lokality nacházejí, potom dochází ke vzniku škol, které navštěvují převážně romské děti. Školy se danou situaci pokoušejí řešit různě, převažují snahy zavádět do daného školského zařízení principy komunitního vzdělávání. Paradoxně právě tyto školy bývají potom ze stran odborníků kritizovány za to, že monoetnizaci žáků na svých školách těmito aktivitami podporují. Vyvstává potom otázka, kterému z procesů komunitní škola napomáhá - integraci, či segregaci? (cs)
  • In the last decade, we have been witnessing the emergence of a number of sites that can undoubtedly be considered socially excluded. This is an environment where education is not by far one of the basic life strategies, which has resulted in lower educational requirements for children entering primary school than the majority population, as well as other symptoms are worse for children, such as higher absence of older children and their very limited life aspirations. In municipalities where these sites are located, then there is the formation of schools attended mostly by Roma children. Schools try to deal with the situation differently, with dominating efforts to implement the principles of the school community in education facilities. It is these schools which are, paradoxically, by experts criticized for supporting that monoethnisizing the pupils. There is a question, which oprocess helps a community school - integration or segregation? (en)
Title
  • Community College as a tool of integration or segregation? (en)
  • Komunitní škola jako nástroj segregace nebo integrace?
  • Komunitní škola jako nástroj segregace nebo integrace? (cs)
skos:prefLabel
  • Community College as a tool of integration or segregation? (en)
  • Komunitní škola jako nástroj segregace nebo integrace?
  • Komunitní škola jako nástroj segregace nebo integrace? (cs)
skos:notation
  • RIV/61989592:15210/11:33116759!RIV12-MSM-15210___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • S
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 207878
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/61989592:15210/11:33116759
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • Community, community school, segregation, social exclusion, Roma, education. (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [A85320C0C908]
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
  • Piešťany
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Bratislava
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Sociálna patológia a intervencia sociálnej práce
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Hájková, Martina
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • Vysoká škola zdravotníctva a sociálnej práce sv. Alţbety v Bratislave
https://schema.org/isbn
  • 978-80-8132-018-7
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 15210
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 58 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software