Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - In the history of Philosophy we repeatedly encouter the basic problem: Is Philosophy a science or is it just a presentation of inconsistent opinions? Didactics of Philosophy differs from didactics of other fields in the fact that it defends Philosophy against dishonesty. It is possible to consider this defence as the primary educational aim of didactics of Philosophy. Utilisation of modern educational methods and ICT in the education of Philosophy is unjustly considered as secondary problem. (en)
- V dějinách filozofie se opakovaně setkáváme se základním problémem: Je filozofie vědou nebo pouze prezentací rozporuplných názorů? Didaktika filozofie se liší od ostatních oborových didaktik již jen tím, že brání svůj obor vůči dehonestaci, tuto obranu je možno považovat za primární výchovně vzdělávací cíl didaktiky filozofie. Využití moderních metod a IKT ve výuce filozofie je považováno, a to neprávem, za druhotný problém.
- V dějinách filozofie se opakovaně setkáváme se základním problémem: Je filozofie vědou nebo pouze prezentací rozporuplných názorů? Didaktika filozofie se liší od ostatních oborových didaktik již jen tím, že brání svůj obor vůči dehonestaci, tuto obranu je možno považovat za primární výchovně vzdělávací cíl didaktiky filozofie. Využití moderních metod a IKT ve výuce filozofie je považováno, a to neprávem, za druhotný problém. (cs)
|
Title
| - Is it possible to restore the meaning of philosophy lessons? (en)
- Lze vrátit smysl hodinám filozofie?
- Lze vrátit smysl hodinám filozofie? (cs)
|
skos:prefLabel
| - Is it possible to restore the meaning of philosophy lessons? (en)
- Lze vrátit smysl hodinám filozofie?
- Lze vrátit smysl hodinám filozofie? (cs)
|
skos:notation
| - RIV/61989592:15210/11:10222391!RIV12-MSM-15210___
|
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/61989592:15210/11:10222391
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - Philosophy, science, modern methods, educational aim, didactics, upbringing (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
| |
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| - Interdisciplinárny dialóg odborových didaktík
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| |
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
| |
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
| |
number of pages
| |
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
| |
https://schema.org/isbn
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |