Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - Skladatelé populární hudby někdy při komponování uplatňují postup, který jsem (v českém kontextu s lehkou nadsázkou) nazval metodou %22háku%22 (anglicky %22hook%22). Stephen Citron, dnes renomovaný americký publicista v oblasti muzikálové hudby, tento postup charakterizoval ve své knize Songwriting (London 1986). %22Hákem%22 označil %22nápad, který zpívá%22. Motivy-háky vysledované v oblasti písničkové produkce jsou nápady typové či typické, %22trefující se do noty davu%22, a proto komerčně úspěšné. Z hudebně teoretického hlediska jde o motivy z oblasti tzv. vázané melodiky, vymezené českým teoretikem Karlem Janečkem v Melodice (Praha 1956). Český skladatel Miloslav Ištvan řešil podobné otázky zapamatovatelnosti, spontaneity, originality a jedinečnosti melodie ve svém skriptu Jednohlas v soudobé hudbě (Brno 1989). Výrazné motivy prostupují melodiku odpradávna. Nalezneme je v tématech fug, v lidových písních, ve slavných tématech symfonií i v útvarech nedávného hudebního
- Skladatelé populární hudby někdy při komponování uplatňují postup, který jsem (v českém kontextu s lehkou nadsázkou) nazval metodou %22háku%22 (anglicky %22hook%22). Stephen Citron, dnes renomovaný americký publicista v oblasti muzikálové hudby, tento postup charakterizoval ve své knize Songwriting (London 1986). %22Hákem%22 označil %22nápad, který zpívá%22. Motivy-háky vysledované v oblasti písničkové produkce jsou nápady typové či typické, %22trefující se do noty davu%22, a proto komerčně úspěšné. Z hudebně teoretického hlediska jde o motivy z oblasti tzv. vázané melodiky, vymezené českým teoretikem Karlem Janečkem v Melodice (Praha 1956). Český skladatel Miloslav Ištvan řešil podobné otázky zapamatovatelnosti, spontaneity, originality a jedinečnosti melodie ve svém skriptu Jednohlas v soudobé hudbě (Brno 1989). Výrazné motivy prostupují melodiku odpradávna. Nalezneme je v tématech fug, v lidových písních, ve slavných tématech symfonií i v útvarech nedávného hudebního (cs)
- Popular music composers sometimes use a strategy I call method of a %22hook%22 (in the Czech context the term %22hook%22 is meant and probably also understood as slightly ironical). Stephen Citron, a renowned American publicist and an authority on musicals, characterizes the method in his book Songwriting (London, 1986). He defines %22hook%22 as %22an idea that sings%22. The %22hook%22 motives that can be traced in song writing are typical ideas or ideas of certain distinctive types that make an immediate impression on masses and therefore are commercially successful. Theory of music sees them as phenomena belonging to so called bound melody patterns, as defined in Karel Janáček's Melodika (Melodics, Prague 1956). Miloslav Ištvan, a Czech composer, deals with realated issues of easy to remember motives, spontaneity, originality and uniqueness of melodies in his handbook Jednohlas v soudobé hudbě (One voice in contemporary music, Brno 1989). Distincive motives have (en)
|
Title
| - Metoda %22háku%22 aneb Jak se také komponuje
- Metoda %22háku%22 aneb Jak se také komponuje (cs)
- Method of a %22hook%22 or a specific way of composing music (en)
|
skos:prefLabel
| - Metoda %22háku%22 aneb Jak se také komponuje
- Metoda %22háku%22 aneb Jak se také komponuje (cs)
- Method of a %22hook%22 or a specific way of composing music (en)
|
skos:notation
| - RIV/61989592:15210/07:00005079!RIV08-MSM-15210___
|
http://linked.open.../vavai/riv/strany
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/61989592:15210/07:00005079
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - Analysis of popular music; Stephen Citron; Czech popular music; contemporary music; Miloslav Ištvan; Karel Janeček (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...odStatuVydavatele
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| - Acta Universitatis Palackianae Olomucensis, Facultas Philosophica, Philosophica - Aesthetica, Musicologica
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...v/svazekPeriodika
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| |
http://linked.open...n/vavai/riv/zamer
| |
issn
| |
number of pages
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |