About: Co může praktický lékař poradit svým pacientům při volbě nemocnice?     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • Článek se zabývá tím, na co by se měl zaměřit praktický lékař, radí-li svým pacientům při výběru vhodné nemocnice, v níž jim má být poskytována lůžková zdravotní péče. Pro snazší orientaci pacientů v kvalitě nemocnic a služeb, jež jsou jim zde nabízeny a poskytovány, jsou organizovány nejrůznější průzkumy. Většina z nich je postavena na hodnocení indikátorů, jež vytvořila odborná autorita, a nezohledňuje to, co je důležité pro pacienty samotné. Další z možností, jak hodnotit kvalitu poskytnuté péče, je hodnocení míry naplnění individuálního očekávání pacientů. Abychom byli schopni posoudit, nakolik jednotlivé nemocnice vyhovují či nevyhovují, tedy jsou nebo nejsou schopny naplnit očekávání pacientů v době konzumace zdravotní služby, musíme poznat jejich očekávání v době, kdy služby nečerpají nebo její čerpání teprve plánují, a toto pak porovnat s preferencemi, jež jednotlivým faktorům, důležitým při hospitalizaci, dávají pacienti ve chvíli, kdy jsou skutečně hospitalizováni. Teprve při srovnání očekávání budoucích a aktuálních pacientů máme šanci analyzovat změnu v těchto očekáváních, jež je způsobena právě vlivem hospitalizace nemoci samotné, a určit tak potřeby, jejichž uspokojení je pro naše pacienty důležité, když se rozhodneme hodnotit kvalitu poskytnuté péče a tím i kvalitu instituce, do níž budeme pacienty přednostně směřovat, nebude-li výběr ovlivněn jinými faktory, jako je např. výlučnost péče ve vztahu k diagnóze.
  • Článek se zabývá tím, na co by se měl zaměřit praktický lékař, radí-li svým pacientům při výběru vhodné nemocnice, v níž jim má být poskytována lůžková zdravotní péče. Pro snazší orientaci pacientů v kvalitě nemocnic a služeb, jež jsou jim zde nabízeny a poskytovány, jsou organizovány nejrůznější průzkumy. Většina z nich je postavena na hodnocení indikátorů, jež vytvořila odborná autorita, a nezohledňuje to, co je důležité pro pacienty samotné. Další z možností, jak hodnotit kvalitu poskytnuté péče, je hodnocení míry naplnění individuálního očekávání pacientů. Abychom byli schopni posoudit, nakolik jednotlivé nemocnice vyhovují či nevyhovují, tedy jsou nebo nejsou schopny naplnit očekávání pacientů v době konzumace zdravotní služby, musíme poznat jejich očekávání v době, kdy služby nečerpají nebo její čerpání teprve plánují, a toto pak porovnat s preferencemi, jež jednotlivým faktorům, důležitým při hospitalizaci, dávají pacienti ve chvíli, kdy jsou skutečně hospitalizováni. Teprve při srovnání očekávání budoucích a aktuálních pacientů máme šanci analyzovat změnu v těchto očekáváních, jež je způsobena právě vlivem hospitalizace nemoci samotné, a určit tak potřeby, jejichž uspokojení je pro naše pacienty důležité, když se rozhodneme hodnotit kvalitu poskytnuté péče a tím i kvalitu instituce, do níž budeme pacienty přednostně směřovat, nebude-li výběr ovlivněn jinými faktory, jako je např. výlučnost péče ve vztahu k diagnóze. (cs)
  • The article deals with what should be focused practitioner advises if their patients in selecting a suitable hospital in which they are to be provided in-patient health care. For ease patients in hospitals and quality of services that are offered to them here and delivered, organized by various surveys. Most of them are based on the evaluation of indicators, which created a professional authority, and does not reflect what is important for the patients themselves. Another possible way to evaluate the quality of care provided, the assessment level to which the individual patient expectations. To be able to assess the extent to which individual hospitals meet or not meet, are they or are not able to meet the expectations of patients at the time of consumption of health services, we must know their expectations at the time the services or not receiving its use only plan, and then compare this with the preferences that individual factors important during hospitalization, give patients when they are actually hospitalized. Only when compared to expectations of future and current patients, we have a chance to analyze the change in these expectations, which is caused by hospitalization due to the disease itself, thus identifying the needs whose satisfaction is important for our patients, when we choose to evaluate the quality of care provided and the quality of institutions in which the patient will preferably be driven, unless the selection influenced by other factors, such as e.g. exclusivity care in relation to the diagnosis. (en)
Title
  • Co může praktický lékař poradit svým pacientům při volbě nemocnice?
  • Co může praktický lékař poradit svým pacientům při volbě nemocnice? (cs)
  • What can a general practitioner advice his patients while choosing the hospital? (en)
skos:prefLabel
  • Co může praktický lékař poradit svým pacientům při volbě nemocnice?
  • Co může praktický lékař poradit svým pacientům při volbě nemocnice? (cs)
  • What can a general practitioner advice his patients while choosing the hospital? (en)
skos:notation
  • RIV/61989592:15120/14:33149851!RIV15-MSM-15120___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • N
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
  • 5
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 7637
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/61989592:15120/14:33149851
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • health care quality indicators; efficiency indicators; environment; personnel compliancy; communication; provision of information; satisfaction; health care; quality; expectations (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...odStatuVydavatele
  • CZ - Česká republika
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [A79C1C8806DF]
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Praktický lékař
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...v/svazekPeriodika
  • 94
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Zlámal, Jaroslav
  • Kalábová, Lenka
  • Křečková, N.
issn
  • 0032-6739
number of pages
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 15120
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 48 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software