About: Astma bronchiale-edukační dopad na jedince, pedagogické prostředí a aktivity školy     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • The goal of the presented article is to describe possible educational impact of asthma. The article defines asthma as a cause of health disadvantage and is focused on detecting the impact of the illness in a question on educational process. The basic ground for that was the diagnostics of the current situation using the methods of comparison and the compilation of the available educational, scientific and special education literature and using previous educational experience of the authors, which were a subject a critical team debate. Using the subsequent brainstorming the authors defined the fields in need of monitoring-the school environment, the teacher, the individual and the family. The contribution of this article lays in bringing reflection on identifying strategies for situations in which the teacher may find him or herself in daily practice. The main outcome or the article is identifying strategies for the situations in daily educational process connected with asthma. (en)
  • Cílem teoretického příspěvku je popsat možný edukační dopad astma bronchiale. Příspěvek vymezuje astma bronchiale jako příčinu zdravotního znevýhodnění a mapuje dopad nemoci na oblasti výchovně-vzdělávacího procesu. Východisky byla diagnostika současného stavu řešeného problému, a to pomocí metod komparace a kompilace dostupné pedagogické, speciálněpedagogické a odborné literatury s využitím dosavadních pedagogických zkušeností autorů, které byly v týmu podrobeny kritické diskusi. Následným brainstormingem autoři vymezili oblasti monitoringu - školní prostředí, pedagog, samotný jedinec a jeho rodina. Příspěvek přináší zamyšlení nad nalézáním strategie řešení situací, se kterými se může pedagog setkat v běžné praxi. Výstupem příspěvku je zmapování možných aspektů edukačního dopadu a postupné vytváření mapy problému chronického onemocnění. Prostředí školy by mělo respektovat a monitorovat vhodné podmínky pro realizaci vzdělávání, přičemž na tvorbě podmínek aktivně participuje pedagog.
  • Cílem teoretického příspěvku je popsat možný edukační dopad astma bronchiale. Příspěvek vymezuje astma bronchiale jako příčinu zdravotního znevýhodnění a mapuje dopad nemoci na oblasti výchovně-vzdělávacího procesu. Východisky byla diagnostika současného stavu řešeného problému, a to pomocí metod komparace a kompilace dostupné pedagogické, speciálněpedagogické a odborné literatury s využitím dosavadních pedagogických zkušeností autorů, které byly v týmu podrobeny kritické diskusi. Následným brainstormingem autoři vymezili oblasti monitoringu - školní prostředí, pedagog, samotný jedinec a jeho rodina. Příspěvek přináší zamyšlení nad nalézáním strategie řešení situací, se kterými se může pedagog setkat v běžné praxi. Výstupem příspěvku je zmapování možných aspektů edukačního dopadu a postupné vytváření mapy problému chronického onemocnění. Prostředí školy by mělo respektovat a monitorovat vhodné podmínky pro realizaci vzdělávání, přičemž na tvorbě podmínek aktivně participuje pedagog. (cs)
Title
  • Astma bronchiale-edukační dopad na jedince, pedagogické prostředí a aktivity školy
  • Asthma bronchiale- educational impact on the individual, school environment and influence on school activities (en)
  • Astma bronchiale-edukační dopad na jedince, pedagogické prostředí a aktivity školy (cs)
skos:prefLabel
  • Astma bronchiale-edukační dopad na jedince, pedagogické prostředí a aktivity školy
  • Asthma bronchiale- educational impact on the individual, school environment and influence on school activities (en)
  • Astma bronchiale-edukační dopad na jedince, pedagogické prostředí a aktivity školy (cs)
skos:notation
  • RIV/61989592:15120/09:10216549!RIV11-MSM-15120___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • S
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
  • 4
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 304261
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/61989592:15120/09:10216549
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • health disadvantage; health care professional; teacher; competencies; support activities of school; educational impact; asthma (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...odStatuVydavatele
  • CZ - Česká republika
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [E6306A881958]
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Profese on-line
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...v/svazekPeriodika
  • 2
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Marečková, Jana
  • TOMANOVÁ, Danuška
  • Chrastina, Jan
issn
  • 1803-4330
number of pages
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 15120
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 110 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software