Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - S pojmem integrace se setkáváme ve středoevropském kontextu stále častěji v souvislosti s různými minoritami. Jedná se především o minority či menšiny náboženské, národnostní, jazykové a etnické. Opomenout však nelze zdravotně znevýhodněné osoby, které se mnohdy dostávají rovněž na okraj společnosti a jsou znevýhodněny vzhledem ke svému zdravotnímu stavu v přístupu k rovným příležitostem. Zrakově znevýhodněné osoby se závažným poškozením zraku přicházejí o 70 – 90 % informací z okolního prostředí. Následně u těchto osob dochází ke ztrátě dosavadní samostatnosti a nezávislosti, což je doprovázeno rovněž snižováním sociálních kontaktů. Prostřednictvím zážitkových psychoedukačních cvičení a svépomocných skupinových procesů dochází k cílené aktivizaci a zvyšování osobnostního potenciálu zrakově znevýhodněných osob při začleňování do majoritní společnosti.
- S pojmem integrace se setkáváme ve středoevropském kontextu stále častěji v souvislosti s různými minoritami. Jedná se především o minority či menšiny náboženské, národnostní, jazykové a etnické. Opomenout však nelze zdravotně znevýhodněné osoby, které se mnohdy dostávají rovněž na okraj společnosti a jsou znevýhodněny vzhledem ke svému zdravotnímu stavu v přístupu k rovným příležitostem. Zrakově znevýhodněné osoby se závažným poškozením zraku přicházejí o 70 – 90 % informací z okolního prostředí. Následně u těchto osob dochází ke ztrátě dosavadní samostatnosti a nezávislosti, což je doprovázeno rovněž snižováním sociálních kontaktů. Prostřednictvím zážitkových psychoedukačních cvičení a svépomocných skupinových procesů dochází k cílené aktivizaci a zvyšování osobnostního potenciálu zrakově znevýhodněných osob při začleňování do majoritní společnosti. (cs)
- The term %22integration%22 is used with increasing frequency in Central Europe in connection with various minority groups. Most commonly it is applied to religious, national, linguistic and ethnic minorities. However, another important group consists of disabled people, who frequently exist on the margins of society and whose access to equal opportunities is hindered by their disability. Visually disadvantaged people with severe visual impairments lack access to between 70 % and 90 % of information from their surroundings. This leads to a loss of former independence, accompanied by a reduction in social contacts. Experiential psycho-educational exercises and self-help group processes can be used in order to achieve targeted activation and to increase the personality potential of visually disadvantaged people in their integration into majority society. (en)
|
Title
| - Integrace zrakově znevýhodněných osob v kontextu zážitkového učení
- Integrace zrakově znevýhodněných osob v kontextu zážitkového učení (cs)
- INTEGRATION OF VISUALLY DISADVANTAGED PEOPLE IN THE CONTEXT OF EXPERIMENTIAL LEARNING (en)
|
skos:prefLabel
| - Integrace zrakově znevýhodněných osob v kontextu zážitkového učení
- Integrace zrakově znevýhodněných osob v kontextu zážitkového učení (cs)
- INTEGRATION OF VISUALLY DISADVANTAGED PEOPLE IN THE CONTEXT OF EXPERIMENTIAL LEARNING (en)
|
skos:notation
| - RIV/61989100:27620/12:86085711!RIV14-MSM-27620___
|
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/61989100:27620/12:86085711
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - psychosocial module; group work; experiential learning; visually disadvantaged; integration (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
| |
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| - Speciální a inkluzivní vzdělávání a role speciální pedagogiky : XIII. mezinárodní konference k problematice osob se specificikými potřebami a I. tyflopedická konference : sborník : 14. března 2012, Umělecké centrum Konvikt
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| - Houdková, Ludmila
- Skříšovská, Lucie
|
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
| |
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
| |
number of pages
| |
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
| - Univerzita Palackého v Olomouci
|
https://schema.org/isbn
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |