Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - Today’s reality demands from persons at high managerial positions not only professionally trained managers, but also individuals that can exercise control over their emotions, competent in social relations, skilled in negotiating, argumentation, time management, listening to needs of others, and capable of learning all the time. The study points out relationships between general intelligence and its attributes, and successfulness of a person in professional and private life. The text also deals with the relation of above-average intelligence towards social fulfillment, and existence of individual’s social skills. Characteristics of social and emotional intelligence in context of their importance in working process, particularly in managerial positions, are surveyed. The study also defines individual areas of emotional intelligence and its key skills. (en)
- Schopnosti zobecňovat, abstrahovat se výrazně u člověka rozvíjejí přibližně od jedenáctého roku věku. Je možné naučit se bezděčně této schopnosti v kultuře, která je zaměřena na obrazový přenos informací? Při i zdánlivě perfektním zpracování vizuální prezentace událostí a informací, které jsou velmi zdařilé barevně, graficky a esteticky, je zaměřována pozornost jedince na obraz a spíše iniciuje prožívání. Utlumuje zároveň pozornost k mluvenému komentáři a příjemce nemá tak možnost nad obsahem nijak dlouho přemýšlet, natož se k němu vyjadřovat.
- Schopnosti zobecňovat, abstrahovat se výrazně u člověka rozvíjejí přibližně od jedenáctého roku věku. Je možné naučit se bezděčně této schopnosti v kultuře, která je zaměřena na obrazový přenos informací? Při i zdánlivě perfektním zpracování vizuální prezentace událostí a informací, které jsou velmi zdařilé barevně, graficky a esteticky, je zaměřována pozornost jedince na obraz a spíše iniciuje prožívání. Utlumuje zároveň pozornost k mluvenému komentáři a příjemce nemá tak možnost nad obsahem nijak dlouho přemýšlet, natož se k němu vyjadřovat. (cs)
|
Title
| - Inteligence a úspěšnost
- Inteligence a úspěšnost (cs)
- Intelligence and successfulness (en)
|
skos:prefLabel
| - Inteligence a úspěšnost
- Inteligence a úspěšnost (cs)
- Intelligence and successfulness (en)
|
skos:notation
| - RIV/61989100:27620/12:86083694!RIV14-MSM-27620___
|
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/61989100:27620/12:86083694
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - Intelligence, social intelligence, emotional intelligence, social skills (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| - Člověk, kultura, media III
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...v/pocetStranKnihy
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| |
number of pages
| |
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
| - Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava
|
https://schema.org/isbn
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |