About: Úroveň vzdělanosti finanční gramotnosti studentů v rámci Moravskoslezského kraje     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
rdfs:seeAlso
Description
  • V rámci provedeného výzkumu byla sledována úroveň znalostí finanční gramotnosti na základních, středních a vysokých školách Moravskoslezského kraje. Výzkum byl zaměřen na sledování rozdílů finanční gramotnosti v rámci jednotlivých stupňů studia. Statistický vzorek se skládá z celkového počtu 525 vyplněných dotazníků v měsících březnu a dubnu 2014. Z celkového počtu je zastoupeno 216 dotazníků ze šesti základních škol, 225 dotazníků ze třech středních škol a 84 dotazníků ze dvou vysokých škol (rozdělených na ekonomické a neekonomické obory) Moravskoslezského kraje. Dotazník byl koncipován od obecných otázek popisujících základní údaje studenta (pohlaví; věk; škola), přes jednoduché otázky týkající se vysvětlení pojmů (inflace; leasing; úrokové míry; RPSN apod.) až po otázky, které se vztahují k subjektivním názorům studentů (výběr nejvhodnější varianty řešení dané situace; zda se student setkal v rámci výuky s tématy týkajícími se finanční gramotnosti apod.). Dotazník rovněž sledoval změny v odhadnutí vlastní úrovně finanční gramotnosti studenta na počátku a konci dotazníku. Další částí je sledování poměru, zda má student zřízen bankovní učet a jestli ví, kolik má v současné době k dispozici finančních prostředků. I když je zřejmé, že vysoké školy dopadly v rámci výzkumu nejlépe, je zde několik překvapivých výsledků i z řad základních a středních škol (procento těch, kteří mají svůj bankovní účet; zda-li se setkali v rámci výuky s tématy finanční gramotnosti). Celkové výsledky naznačují, že finanční gramotnost studentů je poměrně vysoká již na základních školách a v dalších fázích studia roste. Je tedy otázkou, zda toto vzdělávání v dětském věku bude mít pozitivní dopad na nástrahy současného finančního trhu v běžném životě.
  • V rámci provedeného výzkumu byla sledována úroveň znalostí finanční gramotnosti na základních, středních a vysokých školách Moravskoslezského kraje. Výzkum byl zaměřen na sledování rozdílů finanční gramotnosti v rámci jednotlivých stupňů studia. Statistický vzorek se skládá z celkového počtu 525 vyplněných dotazníků v měsících březnu a dubnu 2014. Z celkového počtu je zastoupeno 216 dotazníků ze šesti základních škol, 225 dotazníků ze třech středních škol a 84 dotazníků ze dvou vysokých škol (rozdělených na ekonomické a neekonomické obory) Moravskoslezského kraje. Dotazník byl koncipován od obecných otázek popisujících základní údaje studenta (pohlaví; věk; škola), přes jednoduché otázky týkající se vysvětlení pojmů (inflace; leasing; úrokové míry; RPSN apod.) až po otázky, které se vztahují k subjektivním názorům studentů (výběr nejvhodnější varianty řešení dané situace; zda se student setkal v rámci výuky s tématy týkajícími se finanční gramotnosti apod.). Dotazník rovněž sledoval změny v odhadnutí vlastní úrovně finanční gramotnosti studenta na počátku a konci dotazníku. Další částí je sledování poměru, zda má student zřízen bankovní učet a jestli ví, kolik má v současné době k dispozici finančních prostředků. I když je zřejmé, že vysoké školy dopadly v rámci výzkumu nejlépe, je zde několik překvapivých výsledků i z řad základních a středních škol (procento těch, kteří mají svůj bankovní účet; zda-li se setkali v rámci výuky s tématy finanční gramotnosti). Celkové výsledky naznačují, že finanční gramotnost studentů je poměrně vysoká již na základních školách a v dalších fázích studia roste. Je tedy otázkou, zda toto vzdělávání v dětském věku bude mít pozitivní dopad na nástrahy současného finančního trhu v běžném životě. (cs)
  • This research monitors the level of knowledge of financial literacy at primary schools, high schools and universities of the Moravian-Silesian region. Research was focused on monitoring differences in financial literacy in individual degree programs. The statistical sample consists of a total of 525 questionnaires completed in the months of March and April 2014. 216 questionnaires was filled by six primary schools, 225 questionnaires represents three secondary schools and 84 questionnaires come from two universities (divided into economic and non-economic fields) in the Moravian-Silesian region. The questionnaire consists of general questions describing the basic student information (gender, age, school); through simple questions regarding explanations of terms (inflation, leasing, interest rate, APR, etc.) to questions concerning the subjective opinions of students (selection of the best possible solutions the situation; whether the student met with themes related to financial literacy in teaching, etc.). The questionnaire also monitored changes in assessing level of student’s financial literacy at the beginning and end of the questionnaire. 18 Another part is survey whether the student has a bank account and if he knows how many available funds he currently has. Although it is clear that universities had the best results, the questionnaire showed some surprising results from the ranks of primary and secondary schools (percentage of those who have their own bank account or whether they met in the classroom the topic of financial literacy). Overall results suggest that the financial literacy of students is relatively high in primary schools and it grows with other stages of learning. It is therefore questionable whether this education in childhood will have a positive impact on the pitfalls of the current financial market in everyday life. (en)
Title
  • Úroveň vzdělanosti finanční gramotnosti studentů v rámci Moravskoslezského kraje
  • Úroveň vzdělanosti finanční gramotnosti studentů v rámci Moravskoslezského kraje (cs)
  • The education level of financial literacy of students in the Moravian-Silesian Region (en)
skos:prefLabel
  • Úroveň vzdělanosti finanční gramotnosti studentů v rámci Moravskoslezského kraje
  • Úroveň vzdělanosti finanční gramotnosti studentů v rámci Moravskoslezského kraje (cs)
  • The education level of financial literacy of students in the Moravian-Silesian Region (en)
skos:notation
  • RIV/61989100:27510/14:86090676!RIV15-MSM-27510___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • S
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 52191
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/61989100:27510/14:86090676
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • funds.; student; questionnaire; financial literacy; Education (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [3D48F79F84A1]
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
  • Brno
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Brno
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Region v rozvoji společnosti 2014 : mezinárodní vědecká konference : sborník příspěvků : 23. října 2014
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Bařinová, Dagmar
  • Pinter, Vojtěch
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně
https://schema.org/isbn
  • 978-80-7509-139-0
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 27510
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 48 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software