About: Možnosti marketingového výzkumu pro řízení vysokých škol     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • This paper deals the possibilities of marketing research for effective university managing. It is one of the parts of university?s integrated information system. Such research may use primary data as well as secondary data. In most cases marketing researches deal the students satisfaction measurement with services of university, evaluation of university image, students? assertion within the labor market etc. Also there can be realized researches on students? attitudes, motivation and behavior. For some of the purposes it?s more suitable to use the quantitative research, for others the qualitative research is better (or their combination). The information gained from research should be analyzed and interpreted in that way to be usable for improving of university activities. (en)
  • Tento příspěvek pojednává o možnostech využití marketingového výzkumu pro efektivní řízení vysokých škol. Jde o jednu ze součástí uceleného informačního systému školy. Může jít o výzkum využívající jak primární tak sekundární data. Nejčastěji se marketingové výzkumy vysokých škol zabývají hodnocením spokojenosti studentů s poskytovanými službami, image školy, uplatněním absolventů na trhu práce apod. Rovněž lze provádět výzkumy postojů, motivací a chování studentů. Pro některé účely je vhodnější používat výzkum kvantitativní, pro jiné kvalitativní, případně kombinaci obou. Informace získané prostřednictvím výzkumu by měly být správně analyzovány a interpretovány tak, aby mohly být využity pro zlepšení činnosti školy.
  • Tento příspěvek pojednává o možnostech využití marketingového výzkumu pro efektivní řízení vysokých škol. Jde o jednu ze součástí uceleného informačního systému školy. Může jít o výzkum využívající jak primární tak sekundární data. Nejčastěji se marketingové výzkumy vysokých škol zabývají hodnocením spokojenosti studentů s poskytovanými službami, image školy, uplatněním absolventů na trhu práce apod. Rovněž lze provádět výzkumy postojů, motivací a chování studentů. Pro některé účely je vhodnější používat výzkum kvantitativní, pro jiné kvalitativní, případně kombinaci obou. Informace získané prostřednictvím výzkumu by měly být správně analyzovány a interpretovány tak, aby mohly být využity pro zlepšení činnosti školy. (cs)
Title
  • Možnosti marketingového výzkumu pro řízení vysokých škol
  • Možnosti marketingového výzkumu pro řízení vysokých škol (cs)
  • Marketing Research Possibilities for University Management (en)
skos:prefLabel
  • Možnosti marketingového výzkumu pro řízení vysokých škol
  • Možnosti marketingového výzkumu pro řízení vysokých škol (cs)
  • Marketing Research Possibilities for University Management (en)
skos:notation
  • RIV/61989100:27510/08:00018469!RIV09-MSM-27510___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • V
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 380838
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/61989100:27510/08:00018469
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • marketing research; university; observation; interviewing; focus group (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [FB6029D3A759]
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Zlín
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Mezinárodní Baťova konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Navrátilová, Tereza
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
https://schema.org/isbn
  • 978-80-7318-663-0
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 27510
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 48 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software