About: Vzdělanostní společnost? Chrám, výtah a pojišťovna     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • Problematika vzdělanostní společnosti je sledována ve dvou rovinách: na jedné straně je úloha školy analyzována ve svém historickém vývoji, na straně druhé je na příkladu České republiky empiricky zkoumán vztah mezi vzděláním a trhem práce. V historické dimenzi je vývoj školy a systému vzdělání rozdělen na tři etapy. Ve fázi chrámu bylo vědění elitní záležitostí a jeho posláním bylo zprostředkovat studentům zesvětštělý ekvivalent spásy. Ve druhé fázi, konkrétně ve třiceti letech po druhé světové válce, funguje škola jako výtah, který vyváží masu studentů do středních vrstev. V této souvislosti je pozornost věnována různým explikacím přetrvávání nerovnosti ve společnosti demokratizovaného vzdělání. Konečně ve třetí fázi má vzdělání působit jako pojišťovna ? má pojišťovat absolventy škol před hrozícími sociálními riziky. Při formulování těchto etap autoři vycházejí z rozsáhlé sociologické literatury, především z francouzské, americké, německé, v menším rozsahu také z literatury britské. V empirické část
  • Problematika vzdělanostní společnosti je sledována ve dvou rovinách: na jedné straně je úloha školy analyzována ve svém historickém vývoji, na straně druhé je na příkladu České republiky empiricky zkoumán vztah mezi vzděláním a trhem práce. V historické dimenzi je vývoj školy a systému vzdělání rozdělen na tři etapy. Ve fázi chrámu bylo vědění elitní záležitostí a jeho posláním bylo zprostředkovat studentům zesvětštělý ekvivalent spásy. Ve druhé fázi, konkrétně ve třiceti letech po druhé světové válce, funguje škola jako výtah, který vyváží masu studentů do středních vrstev. V této souvislosti je pozornost věnována různým explikacím přetrvávání nerovnosti ve společnosti demokratizovaného vzdělání. Konečně ve třetí fázi má vzdělání působit jako pojišťovna ? má pojišťovat absolventy škol před hrozícími sociálními riziky. Při formulování těchto etap autoři vycházejí z rozsáhlé sociologické literatury, především z francouzské, americké, německé, v menším rozsahu také z literatury britské. V empirické část (cs)
  • The matter of knowledge-based society is regarded at two levels in the book: first the role of school in its historical evolution is analyzed, second the relation between education and labour market is empirically examined on the example of Czech republic. In historical dimension the evolution of school and system of education is divided into three periods. In the temple phase education was an elite issue and its commission was to mediate a secularized equivalent of salvation to students. In the second phase, concretely the next thirty years after the Second World War, school works as an elevator that takes students mass into strata intermedium. In that context the attention is devoted to various explications of outliving disparity in the society of democratized education. Last but not least in the third phase education is to work as an insurance ? it is to insure school leavers from threatening social risks. During the formulation of these phases the authors go from wide sociological literature, main (en)
Title
  • Vzdělanostní společnost? Chrám, výtah a pojišťovna
  • Vzdělanostní společnost? Chrám, výtah a pojišťovna (cs)
  • A SOCIETY OF EDUCATION? Education as a Temple, Elevator and Insurance Company (en)
skos:prefLabel
  • Vzdělanostní společnost? Chrám, výtah a pojišťovna
  • Vzdělanostní společnost? Chrám, výtah a pojišťovna (cs)
  • A SOCIETY OF EDUCATION? Education as a Temple, Elevator and Insurance Company (en)
skos:notation
  • RIV/61989100:27510/08:00015346!RIV09-GA0-27510___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • P(GA403/05/2496), V
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 405386
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/61989100:27510/08:00015346
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • Education; labour market; segmentation; social network; university (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [9F2D78D13F6F]
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Praha
http://linked.open...vEdiceCisloSvazku
  • 1
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Vzdělanostní společnost? Chrám, výtah a pojišťovna
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...v/pocetStranKnihy
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...vavai/riv/projekt
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Keller, Jan
  • Tvrdý, Lubor
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • SLON
https://schema.org/isbn
  • 978-80-86429-78-6
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 27510
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 48 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software