About: Effectiveness validation of marketing strategy at the Faculty of mining and geology, VŠB-TU Ostrava     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • Competitive environment at the market of the Czech universities is – owing to internationalization of educational programs – getting more and more severe. The management of the universities working in such a hypercompetitive environment is forced to implement a marketing approach into the management system. This contribution deals with the results of Student grant competition project performed in 2012 at the Faculty of mining and geology, VŠB-TU Ostrava. The aim of the project was to validate effectiveness of the communication mix currently in use and to suggest its optimization according to the marketing strategy of the faculty. In addition, the authors discuss defined and proven hypotheses that corroborate or disprove their anticipations. (en)
  • Konkurenční prostřední na trhu vysokých škol se vlivem internacionalizace vzdělávacích programů stává pro české vysoké školy stále ostřejším. Management vysokých škol pohybující se v tomto hyperkonkurenčním prostředí je nucen implementovat do systému řízení marketingový přístup. Příspěvek pojednává o výsledcích realizovaného projektu Studentské grantové soutěže, který byl realizovaný na Hornicko-geologické fakultě VŠB-TU Ostrava v roce 2012. Cílem projektu bylo vyhodnocení účinnosti doposud používaného komunikačního mixu a návrh jeho optimalizace v souladu s marketingovou strategií fakulty. Součástí příspěvku jsou i nadefinované a otestované hypotézy, které potvrzují nebo vyvracejí předpoklady, které autorky příspěvku definovaly.
  • Konkurenční prostřední na trhu vysokých škol se vlivem internacionalizace vzdělávacích programů stává pro české vysoké školy stále ostřejším. Management vysokých škol pohybující se v tomto hyperkonkurenčním prostředí je nucen implementovat do systému řízení marketingový přístup. Příspěvek pojednává o výsledcích realizovaného projektu Studentské grantové soutěže, který byl realizovaný na Hornicko-geologické fakultě VŠB-TU Ostrava v roce 2012. Cílem projektu bylo vyhodnocení účinnosti doposud používaného komunikačního mixu a návrh jeho optimalizace v souladu s marketingovou strategií fakulty. Součástí příspěvku jsou i nadefinované a otestované hypotézy, které potvrzují nebo vyvracejí předpoklady, které autorky příspěvku definovaly. (cs)
Title
  • Effectiveness validation of marketing strategy at the Faculty of mining and geology, VŠB-TU Ostrava (en)
  • Ověření účinnosti marketingové strategie Hornicko-geologické fakulty Vysoké školy báňské – Technické university Ostrava
  • Ověření účinnosti marketingové strategie Hornicko-geologické fakulty Vysoké školy báňské – Technické university Ostrava (cs)
skos:prefLabel
  • Effectiveness validation of marketing strategy at the Faculty of mining and geology, VŠB-TU Ostrava (en)
  • Ověření účinnosti marketingové strategie Hornicko-geologické fakulty Vysoké školy báňské – Technické university Ostrava
  • Ověření účinnosti marketingové strategie Hornicko-geologické fakulty Vysoké školy báňské – Technické university Ostrava (cs)
skos:notation
  • RIV/61989100:27350/13:86086403!RIV14-MSM-27350___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • S
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
  • 2
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 94979
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/61989100:27350/13:86086403
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • Hypothesis testing; Marketing communication; Marketing research; Management; Marketing management Firms (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...odStatuVydavatele
  • CZ - Česká republika
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [A45F0FB4EB24]
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Aula
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...v/svazekPeriodika
  • XXI
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Rolčíková, Markéta
  • Tomášková, Yveta
  • Straková, Alena
issn
  • 1210-6658
number of pages
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 27350
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 58 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software