Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - The application of the mathematical statistics methodology for marketing research evaluating is a routine job. It begs the question of data distribution type and takes for granted that sufficient data numbers, and very often some kind of their independence, are all at hand. Unfortunately all these expectations are often difficult to satisfy. In such a situation it is a gnostic theory of uncertain data that offers a welcome alternative of the mathematical statistics. The gnostic theory of uncertain data does not take vagueness to be a freak of chance. It does not ask for a lot of information for data file analyses, and anticipates no strict ex ante models for data distribution. The main advantage of the mathematical gnostics is represented by options of a gnostic distribution function development. Properties and basic characteristics of these functions can be employed for testing of a data file homogeneity, cluster and interval analyses, as well as for an establishment of data file characteristics by p (en)
- Při vyhodnocení marketingových výzkumů jsou běžně aplikovány matematicko-statistické metody. Korektní použití těchto metod předpokládá dostatečný počet údajů, splnění apriorních předpokladů o typu rozdělení dat, často nezávislost jednotlivých údajů. Splnění těchto předpokladů lze však mnohdy zajistit jen stěží. Alternativou matematické statistiky se v této souvislosti jeví gnostická teorie neurčitých dat. Tato teorie nechápe neurčitost jako důsledek náhody, nevyžaduje velké množství údajů pro analýzu datových souborů, nepředpokládá předem modelové rozdělení dat. Jedním z hlavních přínosů matematické gnostiky je konstrukce gnostických distribučních funkcí. Vlastností těchto funkcí a jejich základních charakteristik lze užít pro testování homogenity datového souboru, shlukovou analýzu, popis datového souboru pomocí parametrů polohy, intervalovou analýzu. Příspěvek naznačuje možnosti využití matematické gnostiky při vyhodnocení marketingového výzkumu.
- Při vyhodnocení marketingových výzkumů jsou běžně aplikovány matematicko-statistické metody. Korektní použití těchto metod předpokládá dostatečný počet údajů, splnění apriorních předpokladů o typu rozdělení dat, často nezávislost jednotlivých údajů. Splnění těchto předpokladů lze však mnohdy zajistit jen stěží. Alternativou matematické statistiky se v této souvislosti jeví gnostická teorie neurčitých dat. Tato teorie nechápe neurčitost jako důsledek náhody, nevyžaduje velké množství údajů pro analýzu datových souborů, nepředpokládá předem modelové rozdělení dat. Jedním z hlavních přínosů matematické gnostiky je konstrukce gnostických distribučních funkcí. Vlastností těchto funkcí a jejich základních charakteristik lze užít pro testování homogenity datového souboru, shlukovou analýzu, popis datového souboru pomocí parametrů polohy, intervalovou analýzu. Příspěvek naznačuje možnosti využití matematické gnostiky při vyhodnocení marketingového výzkumu. (cs)
|
Title
| - Application options for methods of gnostic theory concerning marketing research assessments. (en)
- Možnosti užití metod gnostické teorie neurčitých dat při vyhodnocení marketingového výzkumu
- Možnosti užití metod gnostické teorie neurčitých dat při vyhodnocení marketingového výzkumu (cs)
|
skos:prefLabel
| - Application options for methods of gnostic theory concerning marketing research assessments. (en)
- Možnosti užití metod gnostické teorie neurčitých dat při vyhodnocení marketingového výzkumu
- Možnosti užití metod gnostické teorie neurčitých dat při vyhodnocení marketingového výzkumu (cs)
|
skos:notation
| - RIV/61989100:27350/04:00011152!RIV/2005/MSM/273505/N
|
http://linked.open.../vavai/riv/strany
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/61989100:27350/04:00011152
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - Gnostic theory;Uncertain data;Marketing research (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
| |
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| - International Scientific Conference: Marketing a Trade 2004
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| |
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
| |
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
| |
http://linked.open...n/vavai/riv/zamer
| |
number of pages
| |
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
| - Technická univerzita vo Zvolene
|
https://schema.org/isbn
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |