About: Modelovanie správania cestujúcich pri návrhu liniek mestskej hromadnej dopravy     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • V článku představujeme matematický model a postup řešení úlohy návrhu tras a frekvencí linek městské hromadné dopravy. V návrhu zohledňujeme protichůdná kritéria: efektivitu dopravy, která je prioritním kritériem dopravce, kvalitu dopravy z pohledu cestujících vyjádřenou dobou jízdy ve vozidle, dobou čekání, počtem přestupů a pohodlím při cestování a vlivy na životní prostředí vyjádřené množstvím produkovaných emisí. Nákladové a emisní kritérium vede k minimalizaci počtu linek a spojů, naopak cestující vyžadují co nejhustší časový a prostorový rozvrh. Návrh, který představujeme v článku, je kompromisním řešením z hlediska uvedených kritérií. Návrh zohledňuje také chování cestujících v situaci, kdy si při cestování z dané výchozí do cílové zastávky mohou vybrat jedno z více dopravních spojení. Rozhodování cestujících mezi variantními trasami modelujeme pomocí matematického modelu diskrétního výběru. Navržený postup jsme ověřili na síti linek městské hromadné dopravy v Žilině.
  • V článku představujeme matematický model a postup řešení úlohy návrhu tras a frekvencí linek městské hromadné dopravy. V návrhu zohledňujeme protichůdná kritéria: efektivitu dopravy, která je prioritním kritériem dopravce, kvalitu dopravy z pohledu cestujících vyjádřenou dobou jízdy ve vozidle, dobou čekání, počtem přestupů a pohodlím při cestování a vlivy na životní prostředí vyjádřené množstvím produkovaných emisí. Nákladové a emisní kritérium vede k minimalizaci počtu linek a spojů, naopak cestující vyžadují co nejhustší časový a prostorový rozvrh. Návrh, který představujeme v článku, je kompromisním řešením z hlediska uvedených kritérií. Návrh zohledňuje také chování cestujících v situaci, kdy si při cestování z dané výchozí do cílové zastávky mohou vybrat jedno z více dopravních spojení. Rozhodování cestujících mezi variantními trasami modelujeme pomocí matematického modelu diskrétního výběru. Navržený postup jsme ověřili na síti linek městské hromadné dopravy v Žilině. (cs)
  • In the paper we present the mathematical model and his solution methodology for the design of routes and frequencies of urban public transport lines. In the designed we take into consideration several conflicting criteria: transport efficiency which is a criterion preferred by an operator, transport quality from the view of the passengers expressed by travelling time in a vehicle, waiting time, number of transfers, travelling comfort, and environmental impact expressed by air pollution production. (en)
Title
  • Modelovanie správania cestujúcich pri návrhu liniek mestskej hromadnej dopravy
  • Modelling of Passengers Behavior in the Design of Line Urban Mass Transport (en)
  • Modelovanie správania cestujúcich pri návrhu liniek mestskej hromadnej dopravy (cs)
skos:prefLabel
  • Modelovanie správania cestujúcich pri návrhu liniek mestskej hromadnej dopravy
  • Modelling of Passengers Behavior in the Design of Line Urban Mass Transport (en)
  • Modelovanie správania cestujúcich pri návrhu liniek mestskej hromadnej dopravy (cs)
skos:notation
  • RIV/61989100:27230/10:10225053!RIV11-MSM-27230___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • S
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 272102
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/61989100:27230/10:10225053
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • multicriteria optimisation problem, line-planning problem, discrete choice modelling (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [6B9C179386C8]
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
  • Pardubice
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Pardubice
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Kvantitativní metody v dopravních a logistických systémech I
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Koháni, Michal
  • Teichmann, Dušan
  • Blatoň, Martin
  • Jánošíková, Ľudmila
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • Univerzita Pardubice. Dopravní fakulta Jana Pernera
https://schema.org/isbn
  • 978-80-7395-297-6
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 27230
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 48 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software