About: Preference MHD     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • Se stále rostoucím podílem individuální automobilové dopravy se zhoršuje nejen úroveň její kvality ale také životní prostředí. Městské komunikace svou kapacitou často nestačí, jsou přeplněné a blokují tak dopravu hromadnou. Hromadná doprava by ve městech měla mít prioritní postavení. Snahou tedy je snížit podíl individuální dopravy ve městech a preferovat dopravu hromadnou. Zejména z důvodu její vyšší přepravní kapacity. S tím souvisí také menší negativní vliv na životní prostředí, zejména nižší znečištění ovzduší. Příspěvek se zabývá možnostmi preference hromadné dopravy před dopravou individuální. Toho lze docílit úpravami jednoduššího charakteru jako je dopravní značení, či úprava světelné signalizace pro preferenci prostředků MHD. Ale také stavebními úpravami které dopravní prostředky MHD zvýhodňují před dopravou individuální. Další variantou mohou být tzv. nepřímé metody. Jedná se o metody, které si kladou za cíl přesun alespoň části osob cestujících individuálně do prostředků dopravy hromadné.
  • Se stále rostoucím podílem individuální automobilové dopravy se zhoršuje nejen úroveň její kvality ale také životní prostředí. Městské komunikace svou kapacitou často nestačí, jsou přeplněné a blokují tak dopravu hromadnou. Hromadná doprava by ve městech měla mít prioritní postavení. Snahou tedy je snížit podíl individuální dopravy ve městech a preferovat dopravu hromadnou. Zejména z důvodu její vyšší přepravní kapacity. S tím souvisí také menší negativní vliv na životní prostředí, zejména nižší znečištění ovzduší. Příspěvek se zabývá možnostmi preference hromadné dopravy před dopravou individuální. Toho lze docílit úpravami jednoduššího charakteru jako je dopravní značení, či úprava světelné signalizace pro preferenci prostředků MHD. Ale také stavebními úpravami které dopravní prostředky MHD zvýhodňují před dopravou individuální. Další variantou mohou být tzv. nepřímé metody. Jedná se o metody, které si kladou za cíl přesun alespoň části osob cestujících individuálně do prostředků dopravy hromadné. (cs)
  • The quality level of transport and environment is decline along with growing part of individual automobile transport. Capacity of urban roads is mostly overfull and they are blocked mass transportation. The mass transportation has to have top priority in the cities. The tendency is to decline part of individual automobile transport and prefer mass transportation. It is mainly because of the better transportation capacity of mass transportation. With the capacity relate the lower negative effect on environment, especially lower air pollution. The paper considers preference possibilities of the mass transportation to the prejudice of the individual automobile transport. It could be made by simple modifications of traffic markings or modification of light signals to prefer mass transportation. But it could be construction works which disadvantaged individual transport to. The indirect methods could be other option. There are methods which aim to move part of passengers from individual transportation to m (en)
Title
  • Preference MHD
  • Mass transportation preference (en)
  • Preference MHD (cs)
skos:prefLabel
  • Preference MHD
  • Mass transportation preference (en)
  • Preference MHD (cs)
skos:notation
  • RIV/61989100:27120/08:00018745!RIV09-MSM-27120___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • P(1M0579), S
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 388877
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/61989100:27120/08:00018745
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • mass transportation; traffic signs (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [CADD6A32A75F]
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
  • Žilina
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Žilina
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Dopravná infraštuktúra v mestách
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...vavai/riv/projekt
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Seidler, Tomáš
  • Krajčovič, Marián
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • Žilinská univerzita v Žiline
https://schema.org/isbn
  • 978-80-8070-913-6
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 27120
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 48 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software