About: Virtual Guide for Educational Exhibitions     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • Výzkumy a autorovo přímé pozorování poukazují na problém nízké schopnosti žáků a studentů začlenit faktické údaje o jednotlivostech do kontextu. Hlavním důvodem může být skutečnost, že mnoho škol a učitelů stále klade nadměrný důraz na memorování velkého množství faktů, ale málo používá metody, které rozvíjejí schopnost kontextualizace. Pro řešení tohoto problému autor navrhuje koherenční model výuky, využití dynamických sémantických sítí pro reprezentaci znalostí ve výuce, elektronické pracovní listy na tabletech a virtuální průvodce pro exkurze ve vzdělávacích expozicích. V příspěvku jsou také prezentovány výsledky pilotního výzkumu na základní škole. Pomocí testů byla zjišťována schopnost žáků rozumět vnitřním a vnějším vztahům a souvislostem v učivu přírodovědy.
  • Výzkumy a autorovo přímé pozorování poukazují na problém nízké schopnosti žáků a studentů začlenit faktické údaje o jednotlivostech do kontextu. Hlavním důvodem může být skutečnost, že mnoho škol a učitelů stále klade nadměrný důraz na memorování velkého množství faktů, ale málo používá metody, které rozvíjejí schopnost kontextualizace. Pro řešení tohoto problému autor navrhuje koherenční model výuky, využití dynamických sémantických sítí pro reprezentaci znalostí ve výuce, elektronické pracovní listy na tabletech a virtuální průvodce pro exkurze ve vzdělávacích expozicích. V příspěvku jsou také prezentovány výsledky pilotního výzkumu na základní škole. Pomocí testů byla zjišťována schopnost žáků rozumět vnitřním a vnějším vztahům a souvislostem v učivu přírodovědy. (cs)
  • Research and author's direct observation indicate a problem that the ability of pupils and students to put factual data about particulars into context is very low. The main reason for this can be attributed to the fact that many schools and teachers still put excessive emphasis on the memorization of large number of facts, but sparingly use methods which develop the ability of contextualization. Among the solutions which could be used are coherent model of teaching and learning, dynamic semantic networks for knowledge representation in teaching, electronic worksheets on tablets and virtual guides for excursions in educational exhibitions. The paper also presents the results of pilot research at primary school. Using the tests was inquired the ability of students to understand the internal and external relationships and contexts in science. (en)
Title
  • Virtual Guide for Educational Exhibitions (en)
  • Virtuální průvodce vzdělávacími expozicemi
  • Virtuální průvodce vzdělávacími expozicemi (cs)
skos:prefLabel
  • Virtual Guide for Educational Exhibitions (en)
  • Virtuální průvodce vzdělávacími expozicemi
  • Virtuální průvodce vzdělávacími expozicemi (cs)
skos:notation
  • RIV/61988987:17450/14:A1501D2I!RIV15-MSM-17450___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • S
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 53464
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/61988987:17450/14:A1501D2I
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • dynamic semantic network; coherent model of teaching and learning; contextualization; teaching methods; mobile learning; classroom forms of teaching; virtual guide; educational expositions (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [EA776C0AD796]
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
  • Rožnov
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Ostrava
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Information and Communication Technology in Education: Proceedings of the 2014 ICTE Annual Conference (Ph.D. Section)
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Kapoun, Pavel
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • Ostravská univerzita v Ostravě
https://schema.org/isbn
  • 978-80-7464-667-6
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 17450
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 48 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software