About: Rozvoj komunikační kompetence žáků s lehkým mentálním postižením     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • Obsahem monografie je oblast rozvoje komunikační kompetence žáků s lehkým mentálním postižením v primárním vzdělávání. Nezbytnou podmínkou edukace je znalost specifických věkových a individuálních zvláštností žáků s mentálním postižením, která jsou východiskem definování souboru opatření v rámci systému speciálně pedagogické podpory za účelem plnění vzdělávacích cílů. Monografie se zabývá vymezením základních pojmů, poskytuje přehled aktuálních poznatků o procesu osvojování komunikační kompetence žáků a prezentuje výsledky výzkumu zaměřeného na zjištění úrovně diferenciace dílčích způsobilostí ve vybraných oblastech komunikační kompetence, a to ve srovnání s očekávanými výstupy pro předškolní vzdělávání. Na základě analýzy výsledků výzkumného šetření popisuje konkrétní návrhy a opatření za účelem speciálně pedagogické podpory v procesu edukace.
  • Obsahem monografie je oblast rozvoje komunikační kompetence žáků s lehkým mentálním postižením v primárním vzdělávání. Nezbytnou podmínkou edukace je znalost specifických věkových a individuálních zvláštností žáků s mentálním postižením, která jsou východiskem definování souboru opatření v rámci systému speciálně pedagogické podpory za účelem plnění vzdělávacích cílů. Monografie se zabývá vymezením základních pojmů, poskytuje přehled aktuálních poznatků o procesu osvojování komunikační kompetence žáků a prezentuje výsledky výzkumu zaměřeného na zjištění úrovně diferenciace dílčích způsobilostí ve vybraných oblastech komunikační kompetence, a to ve srovnání s očekávanými výstupy pro předškolní vzdělávání. Na základě analýzy výsledků výzkumného šetření popisuje konkrétní návrhy a opatření za účelem speciálně pedagogické podpory v procesu edukace. (cs)
  • The topic of the submitted work is the sphere of development of communicative competence in children with mental disability with focus on pupils with mild mental disorder in primary education. The basic starting point of inclusive education is the anthropological perspective, in other words a respect to specific age and individual peculiarities of pupils. Inclusive education as a phase of the process of sociability is one of the means to reach certain level of socialization, which is at the same time to some extent influenced by the ability to communicate with other people, thus the communicative competence. (en)
Title
  • Rozvoj komunikační kompetence žáků s lehkým mentálním postižením
  • Rozvoj komunikační kompetence žáků s lehkým mentálním postižením (cs)
  • The Development of Communicative Competence in Pupils with Mild Mental (en)
skos:prefLabel
  • Rozvoj komunikační kompetence žáků s lehkým mentálním postižením
  • Rozvoj komunikační kompetence žáků s lehkým mentálním postižením (cs)
  • The Development of Communicative Competence in Pupils with Mild Mental (en)
skos:notation
  • RIV/61988987:17450/13:A1401AHN!RIV14-MSM-17450___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • I
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 103684
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/61988987:17450/13:A1401AHN
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • Communication; pedagogical communication; key competences; mental disability; mental retardation; pupil with special educational needs; pupil with mild mental disability; primary education; ontogenetic development of speech; language levels; language competence; language communication; symptomatic speech disorders; partial capabilities; partial functions of the brain; learning; principles; curricular documents for primary education; phonemic differentiation; auditory memory; auditory attention; auditory speech differentiation; hypothesis; preconditions; risks. (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [7527C8A202F2]
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Ostrava
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Rozvoj komunikační kompetence žáků s lehkým mentálním postižením
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...v/pocetStranKnihy
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Zezulková, Eva
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • OdF OU
https://schema.org/isbn
  • 978-80-7464-395-8
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 17450
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 48 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software