About: Approaches to evaluation of eLearning     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • This chapter provides a summary on approaches to evaluation of eLearning. The goals of this project are to develop a systems approach to evaluation of eLearning and to determine factors that may influence the quality, effectiveness and economy of eLearning. When studying available resources on eLearning, we focused on those that would help us to choose suitable subsystems or elements in the eLearning evaluation system. As examples, we chose Kirkpatrick?s four-level model, a framework model for evaluating eLearning by authors Hughes and Attwell, a Swedish model for assessing eLearning quality and the work of Badul Khan, in which the author systematically clarifies the matters important for creating a sensible eLearning environment. (en)
  • Kapitola předkládá přehled o přístupech k evaluaci eLearningu z našich i zahrančních zdrojů. Vzhledem k záměru projektu , předložit model pro systematickou evaluaci eLearningu a stanovit faktory, které mohou ovlivňovat jeho kvalitu, efektivitu a ekonomiku, jsme se rozhodli pro systémový přístup. Při studiu dostupných zdrojů o eLearningu jsme se zaměřili mj. na takové studijní materiály, které by nám pomohly zvolit vhodné subsystémy či prvky v systému evaluace eLearningu. Jako ukázky jsme vybrali Kirkpatrickův čtyřúrovňový model, rámcový model pro evaluaci eLearningu autorů Hughese a Attwella, švédský model pro hodnocení kvality eLearningu a práce Badula Khana, ve kterých autor systematicky objasňuje souvislosti důležité pro vytváření smysluplného eLearningového prostředí.
  • Kapitola předkládá přehled o přístupech k evaluaci eLearningu z našich i zahrančních zdrojů. Vzhledem k záměru projektu , předložit model pro systematickou evaluaci eLearningu a stanovit faktory, které mohou ovlivňovat jeho kvalitu, efektivitu a ekonomiku, jsme se rozhodli pro systémový přístup. Při studiu dostupných zdrojů o eLearningu jsme se zaměřili mj. na takové studijní materiály, které by nám pomohly zvolit vhodné subsystémy či prvky v systému evaluace eLearningu. Jako ukázky jsme vybrali Kirkpatrickův čtyřúrovňový model, rámcový model pro evaluaci eLearningu autorů Hughese a Attwella, švédský model pro hodnocení kvality eLearningu a práce Badula Khana, ve kterých autor systematicky objasňuje souvislosti důležité pro vytváření smysluplného eLearningového prostředí. (cs)
Title
  • Approaches to evaluation of eLearning (en)
  • Přehled přístupů k evaluaci eLearningu
  • Přehled přístupů k evaluaci eLearningu (cs)
skos:prefLabel
  • Approaches to evaluation of eLearning (en)
  • Přehled přístupů k evaluaci eLearningu
  • Přehled přístupů k evaluaci eLearningu (cs)
skos:notation
  • RIV/61988987:17450/12:A130176Y!RIV13-GA0-17450___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • P(GA406/09/0242)
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 161234
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/61988987:17450/12:A130176Y
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • adaptive learning; distance learning; effectiveness of teaching; eLearning; evaluation of eLearning; hardware; evaluation of quality of eLearning; person-computer interaction; Kirkpatrick?s model; quality criteria; curriculum with PCeL elements; quality of eLearning; LMS; ADDIE model; evaluation model; multimedia; personalisation of learning; ProAuthor; project instruction; frameworks and variations of frameworks; self-assessment; software; structured study material; system approach; testing; maintenance; visualisation; peer assessment; student-centered learning; project life cycle (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [BE69BCB318BD]
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Ostrava
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Přístupy k evaluaci eLearningu
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...v/pocetStranKnihy
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...vavai/riv/projekt
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Kapounová, Jana
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • Ostravská univerzita v Ostravě
https://schema.org/isbn
  • 978-80-7464-121-3
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 17450
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 48 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software