About: Curriculum, programme, project and plan in Czech preprimary pedagogy in period of progressive curricular reform     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • There proceeds the curriculum reform in Czech Republic. Teachers meet with notions curriculum, programme, project, plan. Curriculum the framework educational programme for preschool education is curriculum of state level for preprimary education. Paper shows short characteristic of this curriculum. Curriculum is convert to the practice in nursery schools by pedagogical projection of activities for children of preprimary age, by which is creating pedagogic project. Pedagogic project includes intention, aim, main and system of partial aims, activities and games, educational method and competence, which child can achieve. The intention of pedagogical project is development of concrete child or group od children. Projection of activities of child must be planned. Plan is concerned especially timetable of activities. It is specified who plan implements, when plan will realize, who is responsible for observance and achievement and who and when carry out control of achievement of the plan. (en)
  • V České republice probíhá kurikulární reforma, která se týká všech stupňů a typů škol. Učitelé se nově setkávají s pojmy kurikulum, program, projekt, plán. Kurikulum Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání je kurikulem státní úrovně pro preprimární vzdělávání. Příspěvek podává stručnou charakteristiku tohoto kurikula. Kurikulum je převáděno do praxe v mateřských školách pedagogickým projektováním činností pro děti preprimárního věku, jímž se vytváří pedagogický projekt. Pedagogický projekt obsahuje záměr, cíl hlavní a soustavu cílů dílčích, činnosti a hry, edukační metody a kompetence, jichž dítě může dosáhnout. Záměrem pedagogického projektu je rozvoj konkrétního dítěte či skupiny dětí. Projektování činností dítěte musí být plánováno. Plán se týká zejména časového rozvrhu činností. Je určeno, kdo plán realizuje, kdy se plán zrealizuje, kdo je za plnění a splnění plánu zodpovědný a kdo a kdy provede kontrolu splnění plánu.
  • V České republice probíhá kurikulární reforma, která se týká všech stupňů a typů škol. Učitelé se nově setkávají s pojmy kurikulum, program, projekt, plán. Kurikulum Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání je kurikulem státní úrovně pro preprimární vzdělávání. Příspěvek podává stručnou charakteristiku tohoto kurikula. Kurikulum je převáděno do praxe v mateřských školách pedagogickým projektováním činností pro děti preprimárního věku, jímž se vytváří pedagogický projekt. Pedagogický projekt obsahuje záměr, cíl hlavní a soustavu cílů dílčích, činnosti a hry, edukační metody a kompetence, jichž dítě může dosáhnout. Záměrem pedagogického projektu je rozvoj konkrétního dítěte či skupiny dětí. Projektování činností dítěte musí být plánováno. Plán se týká zejména časového rozvrhu činností. Je určeno, kdo plán realizuje, kdy se plán zrealizuje, kdo je za plnění a splnění plánu zodpovědný a kdo a kdy provede kontrolu splnění plánu. (cs)
Title
  • Curriculum, programme, project and plan in Czech preprimary pedagogy in period of progressive curricular reform (en)
  • Kurikulum, program, projekt a plán v české preprimární pedagogice v období postupující kurikulární reformy
  • Kurikulum, program, projekt a plán v české preprimární pedagogice v období postupující kurikulární reformy (cs)
skos:prefLabel
  • Curriculum, programme, project and plan in Czech preprimary pedagogy in period of progressive curricular reform (en)
  • Kurikulum, program, projekt a plán v české preprimární pedagogice v období postupující kurikulární reformy
  • Kurikulum, program, projekt a plán v české preprimární pedagogice v období postupující kurikulární reformy (cs)
skos:notation
  • RIV/61988987:17450/11:A12012ZS!RIV12-MSM-17450___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • S
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 208582
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/61988987:17450/11:A12012ZS
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • Curriculum; programme; project; plan; pedagogic projection; planning; implementation; creation; child; preprimary education; teacher; nursery school; intention. (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [B3A4B7673591]
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Gorzów Wielkopolski
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Obszary edukacji dziecka
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...v/pocetStranKnihy
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Burkovičová, Radmila
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa - Gorzów Wielkopolski
https://schema.org/isbn
  • 978-83-89682-59-8
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 17450
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 58 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software