About: World Values - Human Values. Characteristic of unbringing to values in pedagogical practice.     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • The author analyzes the functional link between the world of human values and upbringing. Man´s education regards the most general issues of human existence and coexistence with the others and with the world. If we think about functional link between upbringing and values, the values are those which %22represent the desired, but mainly consious tendencies constituting biological, psychological, social and spiritual nature of human existence.%22 In the text, difficulties with ambiguity of defining the term of values are further analyzed in the philosophic thinking , the aproach to values from the psychological and pedagogical point of view is specified here. Based analysis of individual and social function of values, the author derives the specificity of the values in curriculum. For a particular pedagogical practice, the contribution deals with the issue of sources of values creation and the overview of approaches to the values education and individual methods. (en)
  • Výchova člověka se týká těch nejobecnějších otázek lidské existence a naší koexistence s druhými lidmi a se světem. Pokud uvažujeme o funkční vazbě výchovy a hodnot, jsou to práce hodnoty, které představují vytoužené, hlavně uvědomělé tendence konstitující bio-psycho-socio-duchovní podstatu lidského bytí.%22Výchova jako intencionální činnost je realizována na základě lidské zkušenosti, poznání a kulturně tradovaných a přijatých hodnot. Hodnoty pro výchovu jsou tedy východiskem, cílem i prostředkem výchovy. Samotná hodnotová výchova, výchova k hodnotám je chápána jako mravní výchova, etická výchova, výchova charakteru. Autorka se dále ve svém příspěvku zabývá vymezením pojmu hodnoty z hlediska metafyzicka a nemetafyzicky fundované teorie hodnot , popisuje individuální a sociální funkci hodnot ve vztahu k výchově.
  • Výchova člověka se týká těch nejobecnějších otázek lidské existence a naší koexistence s druhými lidmi a se světem. Pokud uvažujeme o funkční vazbě výchovy a hodnot, jsou to práce hodnoty, které představují vytoužené, hlavně uvědomělé tendence konstitující bio-psycho-socio-duchovní podstatu lidského bytí.%22Výchova jako intencionální činnost je realizována na základě lidské zkušenosti, poznání a kulturně tradovaných a přijatých hodnot. Hodnoty pro výchovu jsou tedy východiskem, cílem i prostředkem výchovy. Samotná hodnotová výchova, výchova k hodnotám je chápána jako mravní výchova, etická výchova, výchova charakteru. Autorka se dále ve svém příspěvku zabývá vymezením pojmu hodnoty z hlediska metafyzicka a nemetafyzicky fundované teorie hodnot , popisuje individuální a sociální funkci hodnot ve vztahu k výchově. (cs)
Title
  • World Values - Human Values. Characteristic of unbringing to values in pedagogical practice. (en)
  • Svět hodnot - svět člověka. Specifika výchovy k hodnotám v pedagogické praxi.
  • Svět hodnot - svět člověka. Specifika výchovy k hodnotám v pedagogické praxi. (cs)
skos:prefLabel
  • World Values - Human Values. Characteristic of unbringing to values in pedagogical practice. (en)
  • Svět hodnot - svět člověka. Specifika výchovy k hodnotám v pedagogické praxi.
  • Svět hodnot - svět člověka. Specifika výchovy k hodnotám v pedagogické praxi. (cs)
skos:notation
  • RIV/61988987:17450/11:A12012K3!RIV12-MSM-17450___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • S
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 233645
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/61988987:17450/11:A12012K3
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • values; human existence; upbringing; individual and social function of values (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [C8B7C3B5FC83]
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Krakov
http://linked.open...vEdiceCisloSvazku
  • Dialog bez Granic
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Nauczyciel-Wartości-świat
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...v/pocetStranKnihy
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Göbelová, Taťána
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • IMPULS Kraków
https://schema.org/isbn
  • 978-83-7308-350-9
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 17450
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 48 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software