About: Prožitek a zkušenost ve hře i v procesu učení dětí a žáků     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • The contribution is focused on the importance and relationship experiences and expertise with which we load up intentionally and unintentionally in the different games and learning processes of children and pupils in nursery and primary school. The lessons of drama education offer many varied opportunities to acquire expertise through experience. It is therefore very important to orientate in such oriented situations in which we work together with the reality and fiction, thus the situation becomes more complex and may not be entirely clear and unambiguously for everyone. Then gradually we will try to answer the questions: How to work with individual experiences of children and pupils? How we may to create suitable state of affairs for situations evoking desirable experiences that would be enough incentive for acquiring new experiences or elevating actual experience? (en)
  • Příspěvek je zaměřený na význam a vztah prožitků a zkušeností, s nimiž záměrně i nezáměrně nakládáme během různý her i procesů učení dětí a žáků v mateřské a základní škole. V blocích nebo hodinách dramatické výchovy se totiž nabízí mnoho rozmanitých příležitostí k nabývání zkušeností skrze prožitek. Proto je velmi důležité orientovat se v takto zaměřených situacích, v nichž pracujeme současně s realitou i fikcí, čímž se tyto situace stávají složitější a nemusí být pro každého zcela přehledné a jednoznačné. Zkusíme si tedy postupně odpovídat na otázky: Jak pracovat s individuální zkušeností dětí a žáků? Jak vytvářet vhodné podmínky pro situace vyvolávající žádoucí prožitky, které by byly dostatečně podnětné pro získávání zkušeností nových nebo obohacující zkušenosti dosavadní?
  • Příspěvek je zaměřený na význam a vztah prožitků a zkušeností, s nimiž záměrně i nezáměrně nakládáme během různý her i procesů učení dětí a žáků v mateřské a základní škole. V blocích nebo hodinách dramatické výchovy se totiž nabízí mnoho rozmanitých příležitostí k nabývání zkušeností skrze prožitek. Proto je velmi důležité orientovat se v takto zaměřených situacích, v nichž pracujeme současně s realitou i fikcí, čímž se tyto situace stávají složitější a nemusí být pro každého zcela přehledné a jednoznačné. Zkusíme si tedy postupně odpovídat na otázky: Jak pracovat s individuální zkušeností dětí a žáků? Jak vytvářet vhodné podmínky pro situace vyvolávající žádoucí prožitky, které by byly dostatečně podnětné pro získávání zkušeností nových nebo obohacující zkušenosti dosavadní? (cs)
Title
  • Prožitek a zkušenost ve hře i v procesu učení dětí a žáků
  • Prožitek a zkušenost ve hře i v procesu učení dětí a žáků (cs)
  • EXPERIENCE AND EXPERIENCE IN THE PROCESS OF LEARNING IN GAME WITH CHILDREN AND PUPILS (en)
skos:prefLabel
  • Prožitek a zkušenost ve hře i v procesu učení dětí a žáků
  • Prožitek a zkušenost ve hře i v procesu učení dětí a žáků (cs)
  • EXPERIENCE AND EXPERIENCE IN THE PROCESS OF LEARNING IN GAME WITH CHILDREN AND PUPILS (en)
skos:notation
  • RIV/61988987:17450/10:A1100ZGW!RIV11-MSM-17450___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • Z(MSM 174500001)
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 283206
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/61988987:17450/10:A1100ZGW
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • Experience; outside and inside experience; expertise; experience individual and generalize; experience direct and indirect; authority; role play; modeling; game; reality and fiction; design of concept and preconcept; conflict; zone of near development; reflection. (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [9A51E4BCFE39]
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
  • PdF OU v Ostravě
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Ostrava
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Aktuální otázky preprimárního a primárního vzdělávání
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Karaffa, Jan
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
http://linked.open...n/vavai/riv/zamer
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • OU v Ostravě
https://schema.org/isbn
  • 978-80-7368-771-7
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 17450
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 77 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software