About: Tvary a lektvary reklamy: ke komunikačním strategiím v časopisech pro ženy     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • Studie vychází z van Dijkovy interpretace procesu manipulace v současném masmediálním diskursu a zaměřuje se na manipulativní komunikační strategie typické pro reklamy na prostředky proti stárnutí publikované v britských, amerických a českých časopisech pro ženy. Jejich persvazivní účinek se rozvíjí spolu s rostoucím pocitem nejistoty, který ve čtenáři vyvolávají uváděné odborné informace, zpochybňování zažitých stereotypů, spojování boje proti stárnutí s péčí o zdraví a využití moci autorit, především lékařů, vědců a celebrit.
  • Studie vychází z van Dijkovy interpretace procesu manipulace v současném masmediálním diskursu a zaměřuje se na manipulativní komunikační strategie typické pro reklamy na prostředky proti stárnutí publikované v britských, amerických a českých časopisech pro ženy. Jejich persvazivní účinek se rozvíjí spolu s rostoucím pocitem nejistoty, který ve čtenáři vyvolávají uváděné odborné informace, zpochybňování zažitých stereotypů, spojování boje proti stárnutí s péčí o zdraví a využití moci autorit, především lékařů, vědců a celebrit. (cs)
  • Drawing upon Van Dijk´s interpretation of the process of manipulation in contemporary mass media, the study focuses on manipulative communication strategies typical of anti-aging product advertising in lifestyle magazines for women. Its persuasive effect develops with the growing feelings of uncertainty it arouses in the readers through the expected as well as unexpected expert knowledge presented, supporting and undermining shared stereotypes, relating anti-aging care to undeniable values such as health and exploiting the power of authorities, namely doctors, scientists and celebrities. The advertisements discussed confirm earlier research results emphasizing the hybrid and parasite character of advertising discourse, combining effectively features of scientific reading and conversation. (en)
Title
  • Tvary a lektvary reklamy: ke komunikačním strategiím v časopisech pro ženy
  • Tvary a lektvary reklamy: ke komunikačním strategiím v časopisech pro ženy (cs)
  • Shapes and Shades of Advertising: on communication strategies in women´s magazines (en)
skos:prefLabel
  • Tvary a lektvary reklamy: ke komunikačním strategiím v časopisech pro ženy
  • Tvary a lektvary reklamy: ke komunikačním strategiím v časopisech pro ženy (cs)
  • Shapes and Shades of Advertising: on communication strategies in women´s magazines (en)
skos:notation
  • RIV/61988987:17250/10:A1100YRZ!RIV11-GA0-17250___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • P(GA405/07/0176)
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 293787
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/61988987:17250/10:A1100YRZ
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • manipulation; persuasion; mass media discourse; communication strategies; women magazines; advertising discourse (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [F307E270D030]
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
  • Praha
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Praha
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Užívání a prožívání jazyka. K 90. narozeninám Františka Daneše
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...vavai/riv/projekt
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Tomášková, Renáta
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • Univerzita Karlova v Praze. Nakladatelství Karolinum
https://schema.org/isbn
  • 978-80-246-1756-5
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 17250
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 48 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software