About: Quality of Social Work and Social Services     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • Publikace popisuje základy problematiky kvality v sociální práci a zejména v sociálních službách a seznamuje tak čtenáře s možnými příležitostmi i riziky, které toto téma přináší. V textu jsou vysvětleny základní pojmy (kvalita, kvalita služeb, management kvality) a specifika kvality v sociálních službách. Následně je popsán vývoj tématu kvality v sociální práci v zahraničí i v českém prostředí. Stěžejní část publikace se věnuje metodám a technikám managementu kvality, které pocházejí z tradičně tržní oblasti (ISO normy, TQM, EFQM aj.) a z oblasti sociální práce (supervize, evaluace aj.). Závěr publikace se věnuje postupům při zavádění kvality do organizací sociální práce a identifikaci přínosů i rizik managementu kvality pro organizace sociální práce. Jedinečnost publikace tkví v komplexním pojetí problematiky a specifickém zaměření na kvalitu v oblasti sociální práce a zejména sociálních služeb.
  • Publikace popisuje základy problematiky kvality v sociální práci a zejména v sociálních službách a seznamuje tak čtenáře s možnými příležitostmi i riziky, které toto téma přináší. V textu jsou vysvětleny základní pojmy (kvalita, kvalita služeb, management kvality) a specifika kvality v sociálních službách. Následně je popsán vývoj tématu kvality v sociální práci v zahraničí i v českém prostředí. Stěžejní část publikace se věnuje metodám a technikám managementu kvality, které pocházejí z tradičně tržní oblasti (ISO normy, TQM, EFQM aj.) a z oblasti sociální práce (supervize, evaluace aj.). Závěr publikace se věnuje postupům při zavádění kvality do organizací sociální práce a identifikaci přínosů i rizik managementu kvality pro organizace sociální práce. Jedinečnost publikace tkví v komplexním pojetí problematiky a specifickém zaměření na kvalitu v oblasti sociální práce a zejména sociálních služeb. (cs)
  • The publication describes the basics of quality in social work and particularly in social services, thus introducing the reader to the potential opportunities and risks which this topic brings along. The text explains the basic notions (quality, quality of services, quality management) and specific features of quality in social services. Subsequently, development of the theme of quality in social work both abroad and in the Czech environment is described. The principal part of the publication deals with methods and techniques of quality management which come from the traditional market field (ISO standards, TQM, EFQM, etc.) and from the field of social work (supervision, evaluation, etc.). The final part of the publication deals with procedures for implementation of quality into social work organizations. The uniqueness of the publication lies in a comprehensive approach to the issue and a specific focus on quality in the field of social work and particularly of social services. (en)
Title
  • Quality of Social Work and Social Services (en)
  • Kvalita v sociální práci a sociálních službách
  • Kvalita v sociální práci a sociálních službách (cs)
skos:prefLabel
  • Quality of Social Work and Social Services (en)
  • Kvalita v sociální práci a sociálních službách
  • Kvalita v sociální práci a sociálních službách (cs)
skos:notation
  • RIV/61988987:17200/14:A1401AIC!RIV14-MSM-17200___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • N
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 25370
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/61988987:17200/14:A1401AIC
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • social work; social services; quality; quality of social work and social services; quality management; client; customer; social worker; methods and techniques of quality management; quality standards; ISO standards; TQM; EFQM; evaluation; implementation of quality management; quality manual; importace of quality in social work (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [C59816B93EAA]
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Praha
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Kvalita v sociální práci a sociálních službách
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...v/pocetStranKnihy
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Malík Holasová, Věra
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • Grada Publishing, a.s.
https://schema.org/isbn
  • 978-80-247-4315-8
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 17200
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 77 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software