Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - Knížka je koncipována tak, aby poskytla návod na vybudování firemní akademie pro jakoukoliv cílovou skupinu. Reflektuje současnou zkušenost HR manažerů a personalistů ve firmách, aby zohledňovala aktuální klíčové bariéry a argumenty, které brání úspěšné aplikaci akademií a dosažení jejich očekávaných přínosů ve firmách. Smyslem tvůrců nebylo citovat rozsáhlé a již v řadě moudrých knih popisované klíčové teorie z oblasti rozvoje lidských zdrojů, ale uvádět a vybírat pouze ty skutečnosti a ty odborné teorie, které je výhodné při budování těchto koncepcí akademií znát a brát v úvahu. Jestliže se je rozhodneme nebrat v potaz, musíme si jen být vědomi, že snižujeme efektivitu a přínosnost připravovaného vzdělávání a snižujeme tak efekt či možný dosažený přínos, který bychom mohli získat.
- Knížka je koncipována tak, aby poskytla návod na vybudování firemní akademie pro jakoukoliv cílovou skupinu. Reflektuje současnou zkušenost HR manažerů a personalistů ve firmách, aby zohledňovala aktuální klíčové bariéry a argumenty, které brání úspěšné aplikaci akademií a dosažení jejich očekávaných přínosů ve firmách. Smyslem tvůrců nebylo citovat rozsáhlé a již v řadě moudrých knih popisované klíčové teorie z oblasti rozvoje lidských zdrojů, ale uvádět a vybírat pouze ty skutečnosti a ty odborné teorie, které je výhodné při budování těchto koncepcí akademií znát a brát v úvahu. Jestliže se je rozhodneme nebrat v potaz, musíme si jen být vědomi, že snižujeme efektivitu a přínosnost připravovaného vzdělávání a snižujeme tak efekt či možný dosažený přínos, který bychom mohli získat. (cs)
- The book is designed to provide guidance on creation of business academy for any target group. It reflects the current experience of HR managers and HR professionals in companies. The book reflects the current key barriers and arguments that prevent a successful application of academies and achieving expected benefits in the companies. The purpose of the authors was not to quote extensively key theories of human resource development which are discussed in a number of wise books, but to indicate and select only those facts and expert theories, which are useful to know and take into account when building such concepts of the academies. If we decide to disregard them, we then have to be aware that we reduce the effectiveness and the merits of the planned education and thus reduce the effect or achievable benefit that we could obtain. (en)
|
Title
| - Creating corporate Academy (en)
- Tvorba firemní akademie
- Tvorba firemní akademie (cs)
|
skos:prefLabel
| - Creating corporate Academy (en)
- Tvorba firemní akademie
- Tvorba firemní akademie (cs)
|
skos:notation
| - RIV/61988987:17200/13:A1401ACX!RIV14-MSM-17200___
|
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/61988987:17200/13:A1401ACX
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - Efficiency; education requirements; satisfaction; contracting; HR department; supervisors; participants; educators; real development needs; potential people; change; choice; perspective; prestige; motivation; measurable results; Career development; substitutability; succession; functional and professional career; talent; senior specialists; key people; legislation; the National System of Occupations; The national system of qualifications cations; qualification standard; the evaluation standard; authorized persons; Accreditation Commission; accredited course; skills; retraining; partial qualification; Areas of development; the scope of training; learning content; development methods; forms of assessment; verification of results; learning management system (LMS); distance learning; e-learning; attendance; seminar; training; workshop; coaching; effective learning cycle; learning styles; Lecturer; educational institutions; quality processes; creation and implementation of education; key skills trainer; v… (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| |
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...v/pocetStranKnihy
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| - Palán, Zdeněk
- Kazík, Petr
- Bobrovská, Hana
- Durda, Jaroslav
- Konvičný, Miroslav
- Menšíková, Radka
- Murinová, Lenka
- Petrušková, Lenka
- Pipa, Josef
- Pivovarčík, Miroslav
- Růžičková ? Bialá, Radka
- Tovaryšová, Ivana
|
number of pages
| |