Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - Text se zamýšlí nad povahou definice animace a animovaného filmu v linii kubelkovského diskursu, který uvažuje animaci buď jako svrchovanou filmovou technologii, tj. vytváření dojmu pohybu mezi sérií statických fotogramů, nebo ji ze stejného důvodu odsuzuje jako prázdný pojem, protože kinematografie funguje na principu zanimování série fotogramů, je označení animace redundatní. Autor rozšiřuje diskursivní pole animace o intermediální průniky a specifické kontexty použití, pojímá ji jako posuvný znak, nabývající významu až v kontextu konkrétního sdělení, čímž termín současně kultivuje i rozmlžuje, a dokládá tak velký teoreticko- i prakticko-metodologický potenciál, který médium/technologie animace nabízí.
- Text se zamýšlí nad povahou definice animace a animovaného filmu v linii kubelkovského diskursu, který uvažuje animaci buď jako svrchovanou filmovou technologii, tj. vytváření dojmu pohybu mezi sérií statických fotogramů, nebo ji ze stejného důvodu odsuzuje jako prázdný pojem, protože kinematografie funguje na principu zanimování série fotogramů, je označení animace redundatní. Autor rozšiřuje diskursivní pole animace o intermediální průniky a specifické kontexty použití, pojímá ji jako posuvný znak, nabývající významu až v kontextu konkrétního sdělení, čímž termín současně kultivuje i rozmlžuje, a dokládá tak velký teoreticko- i prakticko-metodologický potenciál, který médium/technologie animace nabízí. (cs)
- The text examines the nature of the definition of animation and animated film in line of Kubelkovsky discourse is considering either a sovereign animation film technology, ie, creating the impression of movement between a series of static photograms, or for the same reason, it condemns as an empty concept, because the film operates on the principle zanimování series of photograms, the sign animation Redundant. By extending the discursive field of animation intermediate intrusions and the specific contexts of use, conceives it as a shift character, acquiring significance only in the context of a specific communication, a term which also cultivates, and demonstrates the great theoretical and practical and methodological potential of the media / technology Animation offers. (en)
|
Title
| - Animace filmu
- Animace filmu (cs)
- Animation of Film (en)
|
skos:prefLabel
| - Animace filmu
- Animace filmu (cs)
- Animation of Film (en)
|
skos:notation
| - RIV/61384984:51310/09:#0000026!RIV11-MSM-51310___
|
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/61384984:51310/09:#0000026
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - film theory; film animation (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...odStatuVydavatele
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| |
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...v/svazekPeriodika
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| |
issn
| |
number of pages
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |