About: Porovnání hlasových přechodů mezi klasicky školenými zpěvačkami a nezpěvačkami.     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
rdfs:seeAlso
Description
  • The area between the registers of the human voice is known as a voice for the singer and the transition is considered as a %22difficult place%22. Voice during the transition from one register to another changes its character, its qualitative properties. One of the problems of vocal pedagogy is the ability learn singers how to deal with the transition areas of voice and related functional ability to use the full range of the voice in singing. Our aim was to compare the vocal transitions between classical and non-classical trained singers and non-singers. Due to inconsistencies in the interpretation of vocal registers, we also focused on the issue of dividing singing voice to voice modes and relations between the registers and modes. We assumed that the voice comparison results transitions between classical and non-classical educated singers and non-singers will differ significantly and categorize the different subjects according to the type of voice training. The results of our experiment, however, suggests that all trained singer (classical and nonclassical) who have mastered their voice (vocal performance) after a workout are able to create both a unified index transition without a clear voice, conversely, strong voice break, depending on the voice mode or register. The essential question remains functional use of vocal range in the song. The aim of vocal pedagogy is, in our opinion, not only to achieve the voice range extension and unification, but in particular the ability of functional use of voice throughout the vocal range according to the specific requirements of the singer. (en)
  • Oblast mezi jednotlivými rejstříky lidského hlasu se označuje jako hlasový přechod a pro zpěváka je považována za tzv. „těžká místa“. Hlas během přechodu z jednoho rejstříku do dalšího mění svůj charakter, své kvalitativní vlastnosti. Jedním z problémů pěvecké pedagogiky je schopnost naučit zpěváky vyrovnat se s tzv. přechodovými oblastmi hlasu, a s tím související schopnost funkčního využití celého hlasového rozsahu ve zpěvu. Naším cílem bylo porovnat hlasové přechody mezi klasicky a neklasicky školenými zpěvačkami a nezpěvačkami. Z důvodu nejednotností ve výkladu hlasových rejstříků jsme se zaměřili také na otázku dělení zpěvního hlasu na hlasové mody a vzájemné vztahy mezi rejstříky a mody. Předpokládali jsme, že výsledky porovnání hlasových přechodů mezi klasicky a neklasicky školenými zpěvačkami a nezpěvačkami se budou výrazně odlišovat a kategorizovat jednotlivé subjekty dle typu hlasového školení. Z výsledků našeho experimentu však lze usuzovat, že všechny školené zpěvačky (klasicky i neklasicky), které dobře ovládají svůj hlas (hlasový projev), jsou schopny po zacvičení vytvořit jak sjednocený rejstřík bez zřetelného hlasového přechodu, tak naopak výrazný hlasový zlom v závislosti na použitém hlasovém modu či rejstříku. Zásadní však zůstává otázka funkčního využití hlasového rozsahu ve zpěvu. Cílem hlasové pedagogiky je tedy dle našeho názoru docílit nejen rozšíření hlasového rozsahu a jeho sjednocení, ale zejména schopnost funkčního využití hlasu v celém hlasovém rozsahu dle konkrétních požadavků zpěváka.
  • Oblast mezi jednotlivými rejstříky lidského hlasu se označuje jako hlasový přechod a pro zpěváka je považována za tzv. „těžká místa“. Hlas během přechodu z jednoho rejstříku do dalšího mění svůj charakter, své kvalitativní vlastnosti. Jedním z problémů pěvecké pedagogiky je schopnost naučit zpěváky vyrovnat se s tzv. přechodovými oblastmi hlasu, a s tím související schopnost funkčního využití celého hlasového rozsahu ve zpěvu. Naším cílem bylo porovnat hlasové přechody mezi klasicky a neklasicky školenými zpěvačkami a nezpěvačkami. Z důvodu nejednotností ve výkladu hlasových rejstříků jsme se zaměřili také na otázku dělení zpěvního hlasu na hlasové mody a vzájemné vztahy mezi rejstříky a mody. Předpokládali jsme, že výsledky porovnání hlasových přechodů mezi klasicky a neklasicky školenými zpěvačkami a nezpěvačkami se budou výrazně odlišovat a kategorizovat jednotlivé subjekty dle typu hlasového školení. Z výsledků našeho experimentu však lze usuzovat, že všechny školené zpěvačky (klasicky i neklasicky), které dobře ovládají svůj hlas (hlasový projev), jsou schopny po zacvičení vytvořit jak sjednocený rejstřík bez zřetelného hlasového přechodu, tak naopak výrazný hlasový zlom v závislosti na použitém hlasovém modu či rejstříku. Zásadní však zůstává otázka funkčního využití hlasového rozsahu ve zpěvu. Cílem hlasové pedagogiky je tedy dle našeho názoru docílit nejen rozšíření hlasového rozsahu a jeho sjednocení, ale zejména schopnost funkčního využití hlasu v celém hlasovém rozsahu dle konkrétních požadavků zpěváka. (cs)
Title
  • Porovnání hlasových přechodů mezi klasicky školenými zpěvačkami a nezpěvačkami.
  • Porovnání hlasových přechodů mezi klasicky školenými zpěvačkami a nezpěvačkami. (cs)
  • The comparisom of voice transitions among classically and non-classically educated female singers and non-singers. (en)
skos:prefLabel
  • Porovnání hlasových přechodů mezi klasicky školenými zpěvačkami a nezpěvačkami.
  • Porovnání hlasových přechodů mezi klasicky školenými zpěvačkami a nezpěvačkami. (cs)
  • The comparisom of voice transitions among classically and non-classically educated female singers and non-singers. (en)
skos:notation
  • RIV/61384984:51110/12:#0000255!RIV13-MSM-51110___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • P(1M0531)
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 159743
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/61384984:51110/12:#0000255
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • vocal registers; singing (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [A072310185C9]
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
  • Zvolen, SK
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Zvolen
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Nové trendy akustického spektra
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...vavai/riv/projekt
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Frič, Marek
  • Kadlecová, Klára Anna
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • Technická univerzita vo Zvolene
https://schema.org/isbn
  • 978-80-228-2371-5
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 51110
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 112 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software