Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - Zařazení letounů L-159 vybavených systémem kopírování terénu v malé letové výšce otevírá nové otázky při výběru výkonných letců pro zařazení na tento typ letounu. Použití uvedeného systému automatického pilotování klade velmi vysoké nároky na fyziologickou odolnost pilota. Základní zátěží je střídání pozitivního a negativního Gz přetížení s kumulujícím se účinkem na organismus pilota. Při výběru výkonných letců pro tento typ létání je nezbytné vyhodnotit individuální odolnost vůči uvedené letové zátěži. Byla vyvinuta vhodná vyšetřovací metodika s ověřením možnosti predikce odolnosti pilotů. Vzhledem k okolnosti, že AČR nedisponuje lidskou centrifugou, byla využita metoda zátěže v průběhu reálného letu. Byly vyvinuty technické parametry pro horizontální let s letounem L-39, při kterém se vytvoří sinusový profil střídajících se změn gravitačního zrychlení v rozsahu od minus 1,5 G do plus 3,5 G.
- Zařazení letounů L-159 vybavených systémem kopírování terénu v malé letové výšce otevírá nové otázky při výběru výkonných letců pro zařazení na tento typ letounu. Použití uvedeného systému automatického pilotování klade velmi vysoké nároky na fyziologickou odolnost pilota. Základní zátěží je střídání pozitivního a negativního Gz přetížení s kumulujícím se účinkem na organismus pilota. Při výběru výkonných letců pro tento typ létání je nezbytné vyhodnotit individuální odolnost vůči uvedené letové zátěži. Byla vyvinuta vhodná vyšetřovací metodika s ověřením možnosti predikce odolnosti pilotů. Vzhledem k okolnosti, že AČR nedisponuje lidskou centrifugou, byla využita metoda zátěže v průběhu reálného letu. Byly vyvinuty technické parametry pro horizontální let s letounem L-39, při kterém se vytvoří sinusový profil střídajících se změn gravitačního zrychlení v rozsahu od minus 1,5 G do plus 3,5 G. (cs)
- An introduction of L-159 aircraft equipped with low level flight systems with possibilities to follow terrain induces new problems at pilots’ selection for this type of aircraft. Low level flight systems accentuate very high demands on pilot’s physiological tolerance. The basic load is the alternation of positive and negative Gz overloading with the progressive impact to a pilot’s organism. There is necessary to evaluate an individual tolerance to this flight load at selection of pilots for this type of aircraft. The sufficient examination method was developed. Due to the absence of a human centrifuge in the Czech Republic a method with an evaluation of the pilot’s physiological response to the load during real flights was selected. It was developed technical parameters of the horizontal flight in L-39 aircraft when a sinusoidal profile of alternating changes of the gravitational acceleration in range from minus 1.5 G up to plus 3.5 G is being generated. (en)
|
Title
| - Testing of the tolerance to alternating positive and negative gravitational acceleration (verified methodology) (en)
- Testování odolnosti vůči střídajícímu se kladnému a zápornému gravitačnímu zrychlení (ověřená metodika)
- Testování odolnosti vůči střídajícímu se kladnému a zápornému gravitačnímu zrychlení (ověřená metodika) (cs)
|
skos:prefLabel
| - Testing of the tolerance to alternating positive and negative gravitational acceleration (verified methodology) (en)
- Testování odolnosti vůči střídajícímu se kladnému a zápornému gravitačnímu zrychlení (ověřená metodika)
- Testování odolnosti vůči střídajícímu se kladnému a zápornému gravitačnímu zrychlení (ověřená metodika) (cs)
|
skos:notation
| - RIV/61382981:_____/05:#0000009!RIV06-MO0-61382981
|
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...onomickeParametry
| - Zdokonalení a zlevnění výcviku pilotů a zvýšení bezpečnosti létání při přechodu na letouny L-159 v souvislosti s využíváním automatického systému kopírování terénu v malé letové výšce. Náhrada nákladných vyšetření na lidské centrifuze.
|
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/61382981:_____/05:#0000009
|
http://linked.open...terniIdentifikace
| |
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - pilot’s plus-mins Gz tolerance, flight load, pilot’s physiological responses during flights, low level flight systems (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...okalizaceVysledku
| - Ústav leteckého zdravotnictví
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...echnickeParametry
| - Vytvořeny technické parametry pro horizontální let s letounem L-39, při kterém se vytvoří sinusový profil střídajících se změn gravitačního zrychlení v rozsahu od minus 1,5 G do plus 3,5 G.
|
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| |
http://linked.open...avai/riv/vlastnik
| |
http://linked.open...itiJinymSubjektem
| |
http://linked.open...n/vavai/riv/zamer
| |