About: Testing of the tolerance to the hypoxic hypoxia and the training in pressure breathing (verified methodology)     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • Byla vyvinuta a ověřena optimální metodika testování odolnosti vůči hypoxické hypoxii a vyvinuta metodika nácviku přetlakového dýchání. Cílem testování je vyloučit jedince s extrémně nízkou přirozenou odolností z leteckého výcviku, při kterém by byl vystaven vysoké hypoxické zátěži. Nácvik přetlakového dýchání je prováděn u pilotů bojových podzvukových i nadzvukových letounů před zahájením praktického výcviku na proudových letounech. Metodika testování a demonstrací je vyvinuta odlišně a je optimalizována pro piloty proudových bojových a cvičných letounů, dopravních letounů a vrtulníků. Nácvik obsahuje demonstrace účinků změn atmosférického tlaku se stanovenými rychlostmi změn v podtlakové komoře až do výšky 25000 ft. Dále obsahuje demonstrace rychlé dekomprese se stanovenými rychlostmi podle typu letounu. Obsahuje optimální metodiku nácviku přetlakového dýchání podle typu letounu až pro dostup nad 35000 ft s následným nácvikem přetlakového dýchání po dekompresi.
  • Byla vyvinuta a ověřena optimální metodika testování odolnosti vůči hypoxické hypoxii a vyvinuta metodika nácviku přetlakového dýchání. Cílem testování je vyloučit jedince s extrémně nízkou přirozenou odolností z leteckého výcviku, při kterém by byl vystaven vysoké hypoxické zátěži. Nácvik přetlakového dýchání je prováděn u pilotů bojových podzvukových i nadzvukových letounů před zahájením praktického výcviku na proudových letounech. Metodika testování a demonstrací je vyvinuta odlišně a je optimalizována pro piloty proudových bojových a cvičných letounů, dopravních letounů a vrtulníků. Nácvik obsahuje demonstrace účinků změn atmosférického tlaku se stanovenými rychlostmi změn v podtlakové komoře až do výšky 25000 ft. Dále obsahuje demonstrace rychlé dekomprese se stanovenými rychlostmi podle typu letounu. Obsahuje optimální metodiku nácviku přetlakového dýchání podle typu letounu až pro dostup nad 35000 ft s následným nácvikem přetlakového dýchání po dekompresi. (cs)
  • It was developed and verified the optimal methodology of the pilot’s tolerance to hypoxic hypoxia and of the training in pressure breathing. Pilots with a very low natural tolerance are excluded from the flight training when pilots could have been exposed to the high hypoxic hypoxia load. The training in pressure breathing is accomplished in all pilots of jet aircraft both subsonic and supersonic aircraft before a beginning of the flight training in jet aircraft. The methodology of the testing and demonstrations have been developed unlikely and optimally for pilots of jet fighters, aircraft carriers and helicopters. The training contains demonstrations of impacts of pressure changes in a hypobaric chamber up to altitude of 25000 ft. The methodology further contains demonstrations of rapid decompression. Demonstrations also involve the optimal training method in pressure breathing according to types of aircraft up to altitude of 35000 ft and training in pressure breathing after the decompression. (en)
Title
  • Testing of the tolerance to the hypoxic hypoxia and the training in pressure breathing (verified methodology) (en)
  • Testování odolnosti vůči hypoxické hypoxii a nácvik přetlakového dýchání (ověřená metodika)
  • Testování odolnosti vůči hypoxické hypoxii a nácvik přetlakového dýchání (ověřená metodika) (cs)
skos:prefLabel
  • Testing of the tolerance to the hypoxic hypoxia and the training in pressure breathing (verified methodology) (en)
  • Testování odolnosti vůči hypoxické hypoxii a nácvik přetlakového dýchání (ověřená metodika)
  • Testování odolnosti vůči hypoxické hypoxii a nácvik přetlakového dýchání (ověřená metodika) (cs)
skos:notation
  • RIV/61382981:_____/05:#0000008!RIV06-MO0-61382981
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • Z(MO0990800X001)
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...onomickeParametry
  • Zdokonalení a zlevnění výcviku pilotů a zvýšení bezpečnosti létání. Zvládnutí přetlakového dýchání na základě vyvinuté metodiky je v nouzových situacích život zachraňujícím úkonem.
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 546511
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/61382981:_____/05:#0000008
http://linked.open...terniIdentifikace
  • ULZ 1002
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • hypoxic hypoxia, pressure breathing, hypobaric chamber, hypoxic test (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [FA556CFF953A]
http://linked.open...okalizaceVysledku
  • Ústav leteckého zdravotnictví
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...echnickeParametry
  • Testování odolnosti pilota vůči základnímu zátěžovému a rizikovému faktoru létání.
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Došel, Petr
http://linked.open...avai/riv/vlastnik
http://linked.open...itiJinymSubjektem
http://linked.open...n/vavai/riv/zamer
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 58 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software