About: Testing method of plus and minus Gz tolerance at Czech Air Force pilots     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • Měření fyziologických signálů pilotů v podmínkách střídajícího se plus a minus gravitačního zrychlení se uskutečnilo v reálných letech. Porovnání fyziologické odezvy v letech na výšce 7000 ft a při nízkých letech na výšce 900 ft bylo provedeno na základě vyhodnocení změn kontinuálního krevního tlaku a srdeční frekvence. Odolnost pilotů vůči této zátěži je základním předpokladem zvládnutí letů kopírujících terén na letounech s vysokou manévrovací schopností. Bylo prokázáno, že sinusový profil letů je vhodný pro vyhodnocení odolnosti pilotů vůči střídající se plus a minus gravitační zátěži. Porovnání fyziologické odezvy nepotvrdilo zvýšený psychický a emoční vliv na piloty při letech na této vybrané minimální letové hladině. Během uvedené zátěže byl zjištěn push-pull efekt nezávisle na aktivitě pilota. Byla stanovena kritéria pro výběr pilotů vhodných pro uvedený typ letové zátěže. (cs)
  • Pilots' physiological measurement in conditions of alternating plus and minus Gz acceleration was done during real flights. The comparison of physiological responses during flights at the safe altitude of 7000 ft and low level flights at the altitude of 900 ft over ground bears on the evaluation of changes of the continuous blood pressure and the heart rate. High level of pilot's plus-minus Gz tolerance is essential requirement to cope with low level flights in agile aircraft. It was proved that the sinusoidal profile during real flights is possible to use for pilots’ tolerance to plus and minus Gz load evaluation. The comparison of physiological responses did not confirm any increased psychological and emotional load influence on pilots during flights at this chosen minimum altitude. Push-pull effect was demonstrated during this load independent of pilots’ activity. The aircrew aptitude selection criteria of evaluation indicating those persons inappropriate of this flight load type were determined.
  • Pilots' physiological measurement in conditions of alternating plus and minus Gz acceleration was done during real flights. The comparison of physiological responses during flights at the safe altitude of 7000 ft and low level flights at the altitude of 900 ft over ground bears on the evaluation of changes of the continuous blood pressure and the heart rate. High level of pilot's plus-minus Gz tolerance is essential requirement to cope with low level flights in agile aircraft. It was proved that the sinusoidal profile during real flights is possible to use for pilots’ tolerance to plus and minus Gz load evaluation. The comparison of physiological responses did not confirm any increased psychological and emotional load influence on pilots during flights at this chosen minimum altitude. Push-pull effect was demonstrated during this load independent of pilots’ activity. The aircrew aptitude selection criteria of evaluation indicating those persons inappropriate of this flight load type were determined. (en)
Title
  • Metoda testování plus a minus Gz odolnosti u pilotů Vzdušných sil AČR (cs)
  • Testing method of plus and minus Gz tolerance at Czech Air Force pilots
  • Testing method of plus and minus Gz tolerance at Czech Air Force pilots (en)
skos:prefLabel
  • Metoda testování plus a minus Gz odolnosti u pilotů Vzdušných sil AČR (cs)
  • Testing method of plus and minus Gz tolerance at Czech Air Force pilots
  • Testing method of plus and minus Gz tolerance at Czech Air Force pilots (en)
skos:notation
  • RIV/61382981:_____/04:#0000005!RIV06-MO0-61382981
http://linked.open.../vavai/riv/strany
  • 239; 240
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • Z(MO0990800X001)
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
  • 2
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 590029
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/61382981:_____/04:#0000005
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • pilot’s plus-mins Gz tolerance, flight load, push-pull effect, pilot’s physiological responses during flights (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...odStatuVydavatele
  • US - Spojené státy americké
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [22A2BCF38744]
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Journal of Gravitational Physiology
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...v/svazekPeriodika
  • 11
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Došel, Petr
http://linked.open...n/vavai/riv/zamer
issn
  • 1077-9248
number of pages
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 58 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software