About: Comparison of heart rate response to + and – Gz load changes at safe and low altitude level during real flight     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • Low level flight systems with possibilities to follow terrain expose pilots of agile combat aircraft to a new flight load. A new quality of the flight load is represented by domination of plus and minus gravitational acceleration changes. Due to the absence of a human centrifuge in the Czech Republic a method with an evaluation of the pilot’s physiological response to the load during real flights was selected. Results of pilots’ physiological responses during flights at the safe altitude of 7000 ft were compared with results during low level flights at the altitude of 900 ft. Evaluation of pilot’s physiological responses during flights is based on the continuous blood pressure and the heart rate. The aircrew aptitude selection criteria of evaluation indicating those persons inappropriate for this flight load type were determined. It was proved an influence of the so-called push-pull effect with an impact on flight safety.
  • Low level flight systems with possibilities to follow terrain expose pilots of agile combat aircraft to a new flight load. A new quality of the flight load is represented by domination of plus and minus gravitational acceleration changes. Due to the absence of a human centrifuge in the Czech Republic a method with an evaluation of the pilot’s physiological response to the load during real flights was selected. Results of pilots’ physiological responses during flights at the safe altitude of 7000 ft were compared with results during low level flights at the altitude of 900 ft. Evaluation of pilot’s physiological responses during flights is based on the continuous blood pressure and the heart rate. The aircrew aptitude selection criteria of evaluation indicating those persons inappropriate for this flight load type were determined. It was proved an influence of the so-called push-pull effect with an impact on flight safety. (en)
  • Automatické systémy letů kopírujících terén v nízkých výškách vystavují piloty letounů s vysokou manévrovací schopností nové letové zátěži. Nová kvalita letové zátěže je vyjádřena převahou střídajících se kladných a záporných změn gravitačního zrychlení. Protože Česká republika nedisponuje lidskou centrifugou byla vyvinuta metoda vyhodnocení fyziologických reakcí pilotů v reálném letu. Výsledky fyziologických reakcí pilotů v zátěži při letech v bezpečné výšce 7000 ft byly porovnány s výsledky v letech na nízké výšce 900 ft. Vyhodnocení fyziologických reakcí pilotů se opírá o hodnoty kontinuálního krevního tlaku a srdeční frekvence. Byla stanovena kritéria nedostatečné odolnosti vůči zátěži střídajícího se ±Gz přetížení. Byl prokázán vliv tzv. push-pull efektu s možným následkem na bezpečnost letu. (cs)
Title
  • Porovnání reakce srdeční frekvence při změnách plus a minus gravitační zátěži v bezpečné a nízké výškové hladině v reálných letech (cs)
  • Comparison of heart rate response to + and – Gz load changes at safe and low altitude level during real flight
  • Comparison of heart rate response to + and – Gz load changes at safe and low altitude level during real flight (en)
skos:prefLabel
  • Porovnání reakce srdeční frekvence při změnách plus a minus gravitační zátěži v bezpečné a nízké výškové hladině v reálných letech (cs)
  • Comparison of heart rate response to + and – Gz load changes at safe and low altitude level during real flight
  • Comparison of heart rate response to + and – Gz load changes at safe and low altitude level during real flight (en)
skos:notation
  • RIV/61382981:_____/03:#0000002!RIV06-MO0-61382981
http://linked.open.../vavai/riv/strany
  • 95, 96
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • Z(MO0990800X001)
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
  • 1
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 601723
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/61382981:_____/03:#0000002
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • heart rate response, plus and minus Gz load changes, low level flight, pilot's tolerance to Gz acceleration (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...odStatuVydavatele
  • US - Spojené státy americké
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [6825DB6111D7]
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Journal of Gravitational Physiology
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...v/svazekPeriodika
  • 10
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Došel, Petr
http://linked.open...n/vavai/riv/zamer
issn
  • 1077-9248
number of pages
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 58 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software