Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - Decreasing emission limits lead to the development of combined aftertreatment systems, consisting of combinations of different catalyst technologies and particulate filters. Modeling such systems can contribute considerably in reducing development time and cost. The methodology for developing catalyst models is reviewed and models for the diesel oxidation catalyst (DOC) with hydrocarbons (HC) adsorption, the NOx storage and reduction catalyst (NSRC) and the urea-selective catalytic reduction system (urea-SCR) are developed. Applications for exhaust aftertreatment system modeling are shown.
- Decreasing emission limits lead to the development of combined aftertreatment systems, consisting of combinations of different catalyst technologies and particulate filters. Modeling such systems can contribute considerably in reducing development time and cost. The methodology for developing catalyst models is reviewed and models for the diesel oxidation catalyst (DOC) with hydrocarbons (HC) adsorption, the NOx storage and reduction catalyst (NSRC) and the urea-selective catalytic reduction system (urea-SCR) are developed. Applications for exhaust aftertreatment system modeling are shown. (en)
- Snižující se emisní normy vedou k vývoji kombinovaných systémů pro konversi výfukových plynů, skládajících se z různých katalysátorů a částicových filtrů. Modelování takových systémů může významně přispět ke snižování časových a finančních nákladů vývoje. Je představena metodologie pro modelování katalysátorů a ukázán vývoj modelů Diesel oxidačního katalysátoru (DOC) s adsorpcí uhlovodíků (HC), katalysátoru s ukládáním a redukcí NOx (NSRC) a katalysátoru selektivní katalytické redukce NOx pomocí močoviny (urea-SCR). Jsou ukázány příklady modelování systémů pro konversi výfukových plynů. (cs)
|
Title
| - Current status of modeling lean exhaust gas aftertreatment catalysts
- Current status of modeling lean exhaust gas aftertreatment catalysts (en)
- Současný stav modelování katalysátorů pro konversi chudých výfukových plynů (cs)
|
skos:prefLabel
| - Current status of modeling lean exhaust gas aftertreatment catalysts
- Current status of modeling lean exhaust gas aftertreatment catalysts (en)
- Současný stav modelování katalysátorů pro konversi chudých výfukových plynů (cs)
|
skos:notation
| - RIV/60461373:22340/07:00019440!RIV08-MSM-22340___
|
http://linked.open.../vavai/riv/strany
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/60461373:22340/07:00019440
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - exhaust gas; catalyst; mathematical modelling; CO oxidation; hydrocarbons; adsorption; NOx storage; NOx reduction (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| - Advances in Chemical Engineering: Automotive Emission Control
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| - Kočí, Petr
- Marek, Miloš
- Nova, I.
- Tronconi, E.
- Chatterjee, D.
- Guthanke, A.
- Krutzsch, B.
- Weibel, M.
|
number of pages
| |
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
| |
https://schema.org/isbn
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |