About: Matematické modelování částicových filtrů     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • Diesel particulate filters (DPF) serve to remove soot from exhaust gases of diesel engines. We have developed several models of particulate filters with increasing complexity which will be discussed in this paper. The results of simulations include the prediction of ignition temperatures and concentration, temperature and pressure development along the filter. The lumped - CSTR model includes the description of kinetics of two types of reactions - the thermal initiated and the catalyzed ones (e.g. Ce oxides based catalyst is added to the fuel). The other disussed models are more advanced (spatially 1D and 2D). Nonstationary 2D plug flow model of DPF with heat conduction, diffusion in the solid phase and complex soot combustion kinetics, including soot oxidation by O2 and NO2 has been developed. Software for the solution of the above mentioned models will be described and results for various operation conditions will be presented. (en)
  • Dieselové částicové filtry (DPF) jsou zařízení k odstraňování částeček sazí ze spalin vznětových motorů. Maximální množství vypouštěných částic je přísněji regulováno od roku 2005 normou EU IV. Částice mohou způsobovat dýchací obtíže a být karcinogenní. Monolitické filtry jsou složeny ze dvou typů kanálků, jeden je uzavřen zepředu a otevřen vzadu, druhý naopak. Kanálky obou typů leží střídavě vedle sebe a výfukové plyny jsou tak nuceny procházet stěnou. Stěna funguje jako filtr pro saze. Saze se akumuluji na stěnách a po nějaké době musí být filtr regenerován. Kritériem pro čas regenerace je narůstající tlaková ztráta. Regenerace se provádí zvýšením teploty pomocí elektrického topení nebo pomocí přídavku paliva, a tedy ohřátím samotných výfukových plynů. Saze se oxidují na oxid uhličitý a oxid uhelnatý. Regenerační teplota je velmi vysoká, ale lze ji snižovat například přídavkem katalyzátoru do paliva. Například pomocí přídavků oxidů céru lze snížit minimální teplotu nutnou k regeneraci až o stovky s
  • Dieselové částicové filtry (DPF) jsou zařízení k odstraňování částeček sazí ze spalin vznětových motorů. Maximální množství vypouštěných částic je přísněji regulováno od roku 2005 normou EU IV. Částice mohou způsobovat dýchací obtíže a být karcinogenní. Monolitické filtry jsou složeny ze dvou typů kanálků, jeden je uzavřen zepředu a otevřen vzadu, druhý naopak. Kanálky obou typů leží střídavě vedle sebe a výfukové plyny jsou tak nuceny procházet stěnou. Stěna funguje jako filtr pro saze. Saze se akumuluji na stěnách a po nějaké době musí být filtr regenerován. Kritériem pro čas regenerace je narůstající tlaková ztráta. Regenerace se provádí zvýšením teploty pomocí elektrického topení nebo pomocí přídavku paliva, a tedy ohřátím samotných výfukových plynů. Saze se oxidují na oxid uhličitý a oxid uhelnatý. Regenerační teplota je velmi vysoká, ale lze ji snižovat například přídavkem katalyzátoru do paliva. Například pomocí přídavků oxidů céru lze snížit minimální teplotu nutnou k regeneraci až o stovky s (cs)
Title
  • Matematické modelování částicových filtrů
  • Mathematical modelling of diesel particulate filters (en)
  • Matematické modelování částicových filtrů (cs)
skos:prefLabel
  • Matematické modelování částicových filtrů
  • Mathematical modelling of diesel particulate filters (en)
  • Matematické modelování částicových filtrů (cs)
skos:notation
  • RIV/60461373:22340/06:00016744!RIV07-MSM-22340___
http://linked.open.../vavai/riv/strany
  • 88-103
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • P(GD104/03/H141), Z(MSM6046137306)
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 484289
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/60461373:22340/06:00016744
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • Diesel; filter; DPF; particulate; regeneration (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [3B424ED47C48]
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
  • Hrubá skála
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Praha
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Sborník semináře "Reakční a transportní jevy"
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...vavai/riv/projekt
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Kočí, Petr
  • Kubíček, Milan
  • Marek, Miloš
  • Schejbal, Matyáš
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
http://linked.open...n/vavai/riv/zamer
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • Vysoká škola chemicko-technologická v Praze
https://schema.org/isbn
  • 80-7080-626-5
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 22340
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 58 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software