Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - The article deals with the creation of a conception in the new product development process. Consumer´s preferences of individual product attributes are examined on an example of the new functional food product (probiotic soya product), and the best overall choice of a new product version is then proposed. Specifically, the examined attributes were: design, price and communication. Firstly qualitative research was realized through the method of group discussion. On the basis of the discussion's results, the conception of a product was created and the foundation for a quantitative research was established. The quantitative research was realized with the help of a conjoint analysis, resulting in the proposal of a conception of a new probiotic soya product, which can either be distributed by healthy foods retail outlets, or can also be distributed by grocery shops.
- The article deals with the creation of a conception in the new product development process. Consumer´s preferences of individual product attributes are examined on an example of the new functional food product (probiotic soya product), and the best overall choice of a new product version is then proposed. Specifically, the examined attributes were: design, price and communication. Firstly qualitative research was realized through the method of group discussion. On the basis of the discussion's results, the conception of a product was created and the foundation for a quantitative research was established. The quantitative research was realized with the help of a conjoint analysis, resulting in the proposal of a conception of a new probiotic soya product, which can either be distributed by healthy foods retail outlets, or can also be distributed by grocery shops. (en)
- Stať se zabývá tvorbou koncepce v procesu navrhování a zavádění nového výrobku na trh. Na příkladu nového potravinářského funkčního výrobku (probiotický sojový jogurt) jsou zkoumány spotřebitelské preference vůči jednotlivým atributům výrobku a výběr nejvhodnější celkové varianty návrhu nového výrobku. Konkrétně byly zkoumány atributy obal, cena, způsob komunikace. Nejprve byl využit kvalitativní průzkum metoda skupinových rozhovorů. Z odpovědí respondentů vyplynula koncepce výrobků a podklady pro kvantitativní výzkum. Kvantitativní výzkum byl realizován pomocí conjoint analýzy. Výsledkem je návrh koncepce nového probiotického sojového výrobku, který může být distribuovaný nejen pomocí sítě prodejen zdravé výživy, ale i klasického potravinářského maloobchodu. (cs)
|
Title
| - Release of the New Product on the Market With the Aid of Conjoint Analysis
- Zavedení nového produktu na trh pomocí Conjoint analýzy (cs)
- Release of the New Product on the Market With the Aid of Conjoint Analysis (en)
|
skos:prefLabel
| - Release of the New Product on the Market With the Aid of Conjoint Analysis
- Zavedení nového produktu na trh pomocí Conjoint analýzy (cs)
- Release of the New Product on the Market With the Aid of Conjoint Analysis (en)
|
skos:notation
| - RIV/60461373:22340/06:00016668!RIV07-MSM-22340___
|
http://linked.open.../vavai/riv/strany
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/60461373:22340/06:00016668
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - Functional food; Marketing; Conjoint Analysis (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
| |
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| |
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| - Grosová, Stanislava
- Hloušková, Petra
|
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
| |
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
| |
http://linked.open...n/vavai/riv/zamer
| |
number of pages
| |
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
| |
https://schema.org/isbn
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |