Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - Natural gas contains, in addition to methane a number of other flammable (particularly higher hydrocarbons) and non-flammable (particularly nitrogen, CO2 and water vapour) components. Some of them can cause problems under certain conditions. For use as CNG in motor vehicles, natural gas is compressed to a pressure of about 25 MPa. The pressure of all components is increased due to the compression of the gas. In addition, some of these components can even reach the pressure of saturated vapour and begin to condense from the gas. This is particularly true for water vapour, methanol and some higher hydrocarbons that may be present in natural gas. CNG therefore has to be cleaned before it is used in engines of motor vehicles. (en)
- Zemní plyn obsahuje kromě metanu také řadu dalších hořlavých (především vyšší uhlovodíky) i nehořlavých složek (především dusík, CO2, vodní páru), z nichž některé mohou působit za určitých situací problémy. Pro použití v motorových vozidlech se zemní plyn stlačuje na tlak kolem 25 MPa250 bar. Stlačením plynu dojde ke zvýšení parciálního tlaku všech složek, z nichž některé mohou dosáhnout tlaku sytých par a začnou se z plynu vylučovat v podobě kondenzátu. Týká se to především vodní páry, metanolu a některých vyšších uhlovodíků, které mohou být přítomny v zemním plynu. Abychom se vyhnuli problémům při použití CNG v dopravě, je nutné stlačený plyn pro pohon motorových vozidel před použitím vyčistit.
- Zemní plyn obsahuje kromě metanu také řadu dalších hořlavých (především vyšší uhlovodíky) i nehořlavých složek (především dusík, CO2, vodní páru), z nichž některé mohou působit za určitých situací problémy. Pro použití v motorových vozidlech se zemní plyn stlačuje na tlak kolem 25 MPa250 bar. Stlačením plynu dojde ke zvýšení parciálního tlaku všech složek, z nichž některé mohou dosáhnout tlaku sytých par a začnou se z plynu vylučovat v podobě kondenzátu. Týká se to především vodní páry, metanolu a některých vyšších uhlovodíků, které mohou být přítomny v zemním plynu. Abychom se vyhnuli problémům při použití CNG v dopravě, je nutné stlačený plyn pro pohon motorových vozidel před použitím vyčistit. (cs)
|
Title
| - Adsorpční sušení a čištění zemního plynu pro pohon motorových vozidel
- Drying and purification natural gas for motor vehicles using adsorption (en)
- Adsorpční sušení a čištění zemního plynu pro pohon motorových vozidel (cs)
|
skos:prefLabel
| - Adsorpční sušení a čištění zemního plynu pro pohon motorových vozidel
- Drying and purification natural gas for motor vehicles using adsorption (en)
- Adsorpční sušení a čištění zemního plynu pro pohon motorových vozidel (cs)
|
skos:notation
| - RIV/60461373:22320/09:00022696!RIV10-MSM-22320___
|
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/60461373:22320/09:00022696
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - adsorption; natural gas; motor vehicles (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...odStatuVydavatele
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| |
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| - Ciahotný, Karel
- Procházková, Alice
- Schustr, Pavel
|
http://linked.open...n/vavai/riv/zamer
| |
issn
| |
number of pages
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |