Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - Rozhodnutím nevystavit na své retrospektivní expozici žádnou starou fotografii a místo toho pořídit nové snímky takřka všech předchozích cyklů se Martin Polák a Lukáš Jasanský přihlásili k tradici institucionální kritiky. Přitom dodrželi principy své práce, které spočívají v analýze žánrů a dalších diskursivních rámců „umělecké fotografie“ a v odhalování skutečnosti v její bezútěšné podobě. Institucí, na niž se zaměřili, ovšem není muzeum a jeho fyzické a administrativní předpoklady, nýbrž sám výstavní formát retrospektivy. Podobně jako řada jejich předchůdců se tak Jasanský s Polákem vzepřeli zvěcnění a muzealizaci své práce, které konvenční retrospektiva přináší. Přestože spolu začali pracovat již v roce 1985 a v 90. letech potom radikálně přehodnotili způsoby užívání fotografie jakožto uměleckého prostředku, stále patří mezi ty umělce své generace, kteří jsou coby dvojice přirozenou součástí aktuálních tendencí současného umění. Tím, že nyní vytvořili jeden ze svých nejrozsáhlejších fotografických souborů, se vyrovnali se svým dosavadním dílem, a zároveň divákům umožnili blíže pochopit postupy své práce. Principy retrospektivy tak naplnili, aniž by slevili ze svých východisek.
- Rozhodnutím nevystavit na své retrospektivní expozici žádnou starou fotografii a místo toho pořídit nové snímky takřka všech předchozích cyklů se Martin Polák a Lukáš Jasanský přihlásili k tradici institucionální kritiky. Přitom dodrželi principy své práce, které spočívají v analýze žánrů a dalších diskursivních rámců „umělecké fotografie“ a v odhalování skutečnosti v její bezútěšné podobě. Institucí, na niž se zaměřili, ovšem není muzeum a jeho fyzické a administrativní předpoklady, nýbrž sám výstavní formát retrospektivy. Podobně jako řada jejich předchůdců se tak Jasanský s Polákem vzepřeli zvěcnění a muzealizaci své práce, které konvenční retrospektiva přináší. Přestože spolu začali pracovat již v roce 1985 a v 90. letech potom radikálně přehodnotili způsoby užívání fotografie jakožto uměleckého prostředku, stále patří mezi ty umělce své generace, kteří jsou coby dvojice přirozenou součástí aktuálních tendencí současného umění. Tím, že nyní vytvořili jeden ze svých nejrozsáhlejších fotografických souborů, se vyrovnali se svým dosavadním dílem, a zároveň divákům umožnili blíže pochopit postupy své práce. Principy retrospektivy tak naplnili, aniž by slevili ze svých východisek. (cs)
- Through their decision not to exhibit any old photographs at their retrospective and to také new ones of almost all the previous series instead, Martin Polák and Lukáš Jasanský have picked up the threads of institutional critique, while still adhering to the basic principles of their work. These lie in the analysis of genres and further discursive frameworks of “fine art photography”, as well as in disclosing the bleak side of reality. The institutions on which they have centred are not museums and their physical and administrative preconditions; it is the retrospective format itself. Like a number of their predecessors, Jasanský and Polák have defied the objectification and “musealization” of their work brought by conventional retrospectives. Although they got together as early as 1985 and in the 1990s radically reassessed the manner of employing photography as an art medium, the pair belongs with the artists of their generation who are a natural part of the latest trends in contemporary art. By producing one of their largest photographic series to date, Jasanský and Polák take stock of their output; at the same time, they provide an insight into their artistic procedures. The artists have thus managed to comply with the principles of retrospective without compromising their points of departure (en)
|
Title
| - „If the old has gone, the new let us live” (en)
- „Staré-li zašlo, novému žijme“
- „Staré-li zašlo, novému žijme“ (cs)
|
skos:prefLabel
| - „If the old has gone, the new let us live” (en)
- „Staré-li zašlo, novému žijme“
- „Staré-li zašlo, novému žijme“ (cs)
|
skos:notation
| - RIV/60461071:_____/13:#0000331!RIV14-MSM-60461071
|
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/60461071:_____/13:#0000331
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - Photography; Institutional critique; Martin Polák; Lukáš Jasanský (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| - Fotografie Lukáše Jasanského a Martina Poláka
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...v/pocetStranKnihy
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| |
number of pages
| |
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
| |
https://schema.org/isbn
| |