Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - Článek reviduje proměny krajinné struktury v území ovlivněném výstavbou a provozem dálnice. Lokality byly zvoleny tak, aby jeden modelový úsek byl strategicky situován v blízkosti hlavního města ČR (Prahy) - úsek dálnice D1 11 – 29 km. Druhý modelový úsek byl vybrán na Vysočině - úsek dálnice D1 75 – 87 km. Analyzoval se zejména přímý zábor biotopů, změny výměry zemědělsky a lesnicky využívaných pozemků, výstavba či rozšiřování aglomerací a doprovodné komerční infrastruktury. Z výsledků např. vyplývá, že z pohledu výstavby průmyslových areálů hraje poloha úseku vůči Praze svoji významnou roli. Na úseku 11 – 29 km se v roce 1974 průmyslové areály nevyskytovaly, v roce 1988 byly zastoupeny 0,16 % a v roce 2007 už jejich rozloha činila 8,53 % veškeré rozlohy zájmového území, kdežto na úseku 75 – 87 km se rozloha průmyslových areálů téměř nezměnila. V roce 1975 činila 0,28 %, a v roce 2007 1 % z celkové rozlohy zájmového území.
- Článek reviduje proměny krajinné struktury v území ovlivněném výstavbou a provozem dálnice. Lokality byly zvoleny tak, aby jeden modelový úsek byl strategicky situován v blízkosti hlavního města ČR (Prahy) - úsek dálnice D1 11 – 29 km. Druhý modelový úsek byl vybrán na Vysočině - úsek dálnice D1 75 – 87 km. Analyzoval se zejména přímý zábor biotopů, změny výměry zemědělsky a lesnicky využívaných pozemků, výstavba či rozšiřování aglomerací a doprovodné komerční infrastruktury. Z výsledků např. vyplývá, že z pohledu výstavby průmyslových areálů hraje poloha úseku vůči Praze svoji významnou roli. Na úseku 11 – 29 km se v roce 1974 průmyslové areály nevyskytovaly, v roce 1988 byly zastoupeny 0,16 % a v roce 2007 už jejich rozloha činila 8,53 % veškeré rozlohy zájmového území, kdežto na úseku 75 – 87 km se rozloha průmyslových areálů téměř nezměnila. V roce 1975 činila 0,28 %, a v roce 2007 1 % z celkové rozlohy zájmového území. (en)
|
Title
| - A comparison of changes in landscape structures in model sections of the D1 motorway
- A comparison of changes in landscape structures in model sections of the D1 motorway (en)
|
skos:prefLabel
| - A comparison of changes in landscape structures in model sections of the D1 motorway
- A comparison of changes in landscape structures in model sections of the D1 motorway (en)
|
skos:notation
| - RIV/60460709:41330/11:48124!RIV12-MSM-41330___
|
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/60460709:41330/11:48124
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - Landscape, Landscape fragmentation, Barrier effect, Land use, Suburbanization (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...odStatuVydavatele
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| - Journal of Landscape Studies - online version
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...v/svazekPeriodika
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| - Ježek, Miloš
- Keken, Zdeněk
- Kušta, Tomáš
- Martiš, Miroslav
|
http://linked.open...ain/vavai/riv/wos
| |
issn
| |
number of pages
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |