About: VLIV KONTROLY BRZD NA BEZPEČNOST SILNIČNÍHO PROVOZU     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • Road safety is a very complicated matter that involves many aspects (technical condition of vehicles, the state of roads, health and mental condition of the drivers, etc.). As the statistics show, the situation in the world and as well as in Czech Republic, is highly unacceptable with high numbers of accidents, injuries and fatalities. One of the important active safety features include the length of braking distance and this is not measured by the regular auto inspections; only the symmetry braking and the minimum value of slowing down is checked. As a result, drivers don't learn their stopping distance. The paper lists the possible uses of dynamic method of measurements, modeling and information potential of the sensors to estimate the safe vehicle braking distances. This can potentially reduce more than 30% of road traffic accidents and increase the road safety. Modern sensing and computing technologies can enable a rapid evaluation of safe distance and speed on a vehicle's dashboard. (en)
  • Bezpečnost silničního provozu je věcí značně komplikovanou, která zahrnuje mnoho aspektů (technický stav vozidel, stav pozemních komunikací, zdravotní a psychický stav řidičů atd.). Jak statistiky ukazují je situace ve světě a tedy i v České republice značně neuspokojivá s vysokými počty nehod, zraněných i usmrcených osob. Mezi významné prvky aktivní bezpečnosti patří zejména délka brzdné dráhy, která se však při pravidelných kontrolách ve stanicích technické kontroly neměří. Kontrolována je souměrnost brzdění a minimální hodnota zbrzdění. V důsledku toho se řidiči nedozví svojí brzdnou dráhu. Příspěvek uvádí možné využití dynamických metod měření, modelování a informačního potenciálu ze snímačů vozidel ke stanovení předpokládané brzdné dráhy. Tím lze potenciálně ovlivnit více jak 30 % vzniklých nehod v silničním provozu a přispět tak ke zvýšení jeho bezpečnosti. Moderní snímací a výpočetní technologie pak mohou umožnit rychlé vyhodnocení bezpečného odstupu a rychlosti na přístrojové desc
  • Bezpečnost silničního provozu je věcí značně komplikovanou, která zahrnuje mnoho aspektů (technický stav vozidel, stav pozemních komunikací, zdravotní a psychický stav řidičů atd.). Jak statistiky ukazují je situace ve světě a tedy i v České republice značně neuspokojivá s vysokými počty nehod, zraněných i usmrcených osob. Mezi významné prvky aktivní bezpečnosti patří zejména délka brzdné dráhy, která se však při pravidelných kontrolách ve stanicích technické kontroly neměří. Kontrolována je souměrnost brzdění a minimální hodnota zbrzdění. V důsledku toho se řidiči nedozví svojí brzdnou dráhu. Příspěvek uvádí možné využití dynamických metod měření, modelování a informačního potenciálu ze snímačů vozidel ke stanovení předpokládané brzdné dráhy. Tím lze potenciálně ovlivnit více jak 30 % vzniklých nehod v silničním provozu a přispět tak ke zvýšení jeho bezpečnosti. Moderní snímací a výpočetní technologie pak mohou umožnit rychlé vyhodnocení bezpečného odstupu a rychlosti na přístrojové desc (cs)
Title
  • VLIV KONTROLY BRZD NA BEZPEČNOST SILNIČNÍHO PROVOZU
  • VLIV KONTROLY BRZD NA BEZPEČNOST SILNIČNÍHO PROVOZU (cs)
  • IMPACT OF BRAKE INSPECTIONS ON TRAFFIC SAFETY (en)
skos:prefLabel
  • VLIV KONTROLY BRZD NA BEZPEČNOST SILNIČNÍHO PROVOZU
  • VLIV KONTROLY BRZD NA BEZPEČNOST SILNIČNÍHO PROVOZU (cs)
  • IMPACT OF BRAKE INSPECTIONS ON TRAFFIC SAFETY (en)
skos:notation
  • RIV/60460709:41310/12:54717!RIV13-MSM-41310___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • S
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
  • 1
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 177894
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/60460709:41310/12:54717
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • accidents, braking trajectory, road traffic safety (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...odStatuVydavatele
  • CZ - Česká republika
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [F2F630C38D47]
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Perner´s Contacts.
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...v/svazekPeriodika
  • 7
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Pexa, Martin
  • Cindr, Martin
  • Porazil, Jiří
http://linked.open...ain/vavai/riv/wos
  • 0
issn
  • 1801-674X
number of pages
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 41310
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 58 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software