Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - Článek hodnotí změnu produkce emisí znečisťujících látek a emisí skleníkových plynů v závislosti na druhu použitého motorového paliva. Vybranými palivy byly běžná motorová nafta a motorová nafta s příměsí 20 % ethanolu. Testovaným motorem byl traktorový motor Zetor 7701. Ke zhodnocení environmentálního přínosu přimíchávání ethanolu do motorové nafty byl využit speciální program vyvinutý na Katedře vozidel a pozemní dopravy schopný simulovat motorové transientní cykly. Z cyklů byl vybrán NRTC (Non Road Transient Cycle) cyklus, který je určený k homologaci nesilničních vozidel. Vstupním parametrem pro simulaci jsou celkové charakteristiky motoru naměřené na zkušebním stanovišti. V prvním kroku byly naměřeny emisní charakteristiky a charakteristika spotřeby paliva při použití motorové nafty. Následně bylo provedeno stejné měření při použití druhého paliva. Výsledkem simulace jsou průměrné měrné hodnoty spotřeby paliva a produkce jednotlivých složek emisí v homologačním cyklu stanovené pro obě paliva. Tyto hodnoty pak vypovídají o environméntálním přínosu přimíchávání ethanolu do motorové nafty.
- Článek hodnotí změnu produkce emisí znečisťujících látek a emisí skleníkových plynů v závislosti na druhu použitého motorového paliva. Vybranými palivy byly běžná motorová nafta a motorová nafta s příměsí 20 % ethanolu. Testovaným motorem byl traktorový motor Zetor 7701. Ke zhodnocení environmentálního přínosu přimíchávání ethanolu do motorové nafty byl využit speciální program vyvinutý na Katedře vozidel a pozemní dopravy schopný simulovat motorové transientní cykly. Z cyklů byl vybrán NRTC (Non Road Transient Cycle) cyklus, který je určený k homologaci nesilničních vozidel. Vstupním parametrem pro simulaci jsou celkové charakteristiky motoru naměřené na zkušebním stanovišti. V prvním kroku byly naměřeny emisní charakteristiky a charakteristika spotřeby paliva při použití motorové nafty. Následně bylo provedeno stejné měření při použití druhého paliva. Výsledkem simulace jsou průměrné měrné hodnoty spotřeby paliva a produkce jednotlivých složek emisí v homologačním cyklu stanovené pro obě paliva. Tyto hodnoty pak vypovídají o environméntálním přínosu přimíchávání ethanolu do motorové nafty. (cs)
- This article evaluates a change of emission production of polluting matter and greenhouse gas emission depending on the sort of use fuel. The fuel, we have chosen, were comon diesel fuel and diesel fuel contained 20 % of ethanol. The tested engine was the tractor engine Zetor 7701. For an evaluation of environmental benefit of ethanol adding into diesel fuel the special program (which had been made in the Dept. of Vehicles and Ground Transport, Czech Life Sciences Prague) was used. This program is able to simulate the engine transien cycles. Non Road Transient Cycle (NRTC) was chosen from those cycles, which is determined for the non road vehicle homologation. The input parameters for the simulation were the whole engine characteristics, which had been measured on the test bed. In the first step, the emission characteristics and fuel consumptions were measured, when normal diesel fuel was used. In the next step the same measuring was done, while using the second fuel with ethanol. The results of these simulations are the average specific values of fuel consumption and production of individual emission components in the homologation cycle for both fuels. Those values predicate about the environmental benefit of adding ethanol into diesel fuel. (en)
|
Title
| - Zhodnocení environmentálního přínosu přimíchávání ethanolu do motorové nafty
- Evaluation of enviromental contribution addition of ethanol into diesel (en)
- Zhodnocení environmentálního přínosu přimíchávání ethanolu do motorové nafty (cs)
|
skos:prefLabel
| - Zhodnocení environmentálního přínosu přimíchávání ethanolu do motorové nafty
- Evaluation of enviromental contribution addition of ethanol into diesel (en)
- Zhodnocení environmentálního přínosu přimíchávání ethanolu do motorové nafty (cs)
|
skos:notation
| - RIV/60460709:41310/09:28262!RIV13-MSM-41310___
|
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/60460709:41310/09:28262
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - diesel, ethanol, compression ignition engine, harmful emissions, fuel consumption (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...odStatuVydavatele
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| |
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...vavai/riv/projekt
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...v/svazekPeriodika
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| - Hromádko, Jan
- Miler, Petr
- Hromádko, Jiří
- Hönig, Vladimír
- Schwarzkopf, Michal
|
issn
| |
number of pages
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |